Κάτι συμβαίνει με τον άντρα μου

Η Πηνελόπη Μάξιμου γεννήθηκε στο Αϊβαλί της Μικράς Ασίας. Τακτική συνεργάτρια στη "Διάπλαση των Παίδων" του Ν. Παπαδόπουλου, και αργότερα του Γρ. Ξενόπουλου. Στα 1933 παρουσιάζεται από τις στήλες της "Νέας Εστίας" με το ψευδώνυμο Ιρσίμ, ενώ ένα χρόνο αργότερα κυκλοφορεί με το ίδι...

Πλήρης περιγραφή

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Μαξίμου, Πηνελόπη
Μορφή:
Γλώσσα:gre
Έκδοση: Στοχαστής 1982
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:https://biblionet.gr/%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%89%CF%80%CE%BF/?personid=3613
Περιγραφή
Περίληψη:Η Πηνελόπη Μάξιμου γεννήθηκε στο Αϊβαλί της Μικράς Ασίας. Τακτική συνεργάτρια στη "Διάπλαση των Παίδων" του Ν. Παπαδόπουλου, και αργότερα του Γρ. Ξενόπουλου. Στα 1933 παρουσιάζεται από τις στήλες της "Νέας Εστίας" με το ψευδώνυμο Ιρσίμ, ενώ ένα χρόνο αργότερα κυκλοφορεί με το ίδιο ψευδώνυμο την πρώτη συλλογή διηγημάτων της με τίτλο "Τα Χριστούγεννα του αλήτη". Ασχολήθηκε κυρίως με την συγγραφή παιδικών βιβλίων, τρία από τα οποία έχουν τιμηθεί με βραβείο της "Γυναικείας Λογοτεχνικής Συντροφιάς". Το βιβλίο της "Κούλουρη" έκανε δυο εκδόσεις στα Γερμανικά και επαινέθηκε ιδιαίτερα από τον γερμανόγλωσσο τύπο. Η Πηνελόπη Μάξιμου είχε συνεργαστεί με διάφορα ελληνικά και ξένα περιοδικά και εφημερίδες. Στο εξωτερικό παρέμεινε πολλά χρόνια αναγκαστικά εκπατρισμένη μαζί με τον άντρα της, παλαίμαχο κομμουνιστή ηγέτη, Σεραφείμ Μάξιμο. Στη διάρκεια αυτή συνεργάστηκε κατά μεν την παραμονή της στην Πράγα με το περιοδικό "Λίντοβυ Νοβινύ" και την εφημερίδα "Ρούντε Πράβο", ενώ στη Βιέννη συνεργάστηκε με το Ραδιοφωνικό Σταθμό της Βιέννης και διάφορα περιοδικά. Την ίδια περίοδο, ήταν - ταυτόχρονα - ανταποκρίτρια του "Ελληνικού Βορρά" και της "Γυναίκας". Έχουν κυκλοφορήσει συνολικά περισσότερα από είκοσι παιδικά και άλλα βιβλία, και έχουν μεταφραστεί αρκετά έργα από τα Γαλλικά και Γερμανικά. Τα διηγήματά της αυτά, αποτελούν μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και βιωμένη καταγραφή της καθημερινής ζωής του Νεοέλληνα που έζησε εδώ ή στο εξωτερικό σαν πολιτικός πρόσφυγας. Ο συνδυασμός παλιών και νέων καταστάσεων και προβλημάτων, η στατικότητα ενός κόσμου που φεύγει βαθύτατα τραυματισμένος από τις μνήμες της κατοχής και του εμφύλιου, σε συνδυασμό με την κριτική ματιά γι' αυτό που διαμορφώνεται καθημερινά, είναι ο κεντρικός αγωγός που υπόγεια διασχίζει το σύνολο αυτού του έργου. (Από την παρουσίαση της έκδοσης)