Περίληψη: | Πολύ θα θέλαμε να είμαστε ο "ήλιος ταξιδευτής" και να βρεθούμε στον αυριανό κόσμο των σημερινών παιδιών. Να δούμε τις ανακαλύψεις τους, τα δημιουργήματά τους, τα καινούργια στοιχεία που θα κυριαρχούν, τις αξίες τους, που βέβαια θα διαφέρουν από αντίστοιχα του δικού μας, του σημερινού κόσμου.
Ο Παρθενώνας ήταν το αποτέλεσμα, το αποκορύφωμα πολλαπλών συγκρίσεων με παληότερα κτίσματα. Δεν δημιουργήθηκε, δηλαδή "εκ του μη όντος" αλλά ύστερα από προσπάθειες, απόπειρες, βελτιώσεις, ανακαλύψεις κ.λ.π.
Το αεροπλάνο ήταν το αποτέλεσμα των από αιώνες προσπαθειών του ανθρώπου να μιμηθεί τα πουλιά και να μετακινείται εναέρια. Ώσπου τελικά εκμεταλλευόμενοι όλο και πιο πολύ τα επιτεύγματα της επιστήμης φτάσαμε στη διαστημική εποχή.
Πόσο μεγάλες προσπάθειες έχουν γίνει και γίνονται από τον άνθρωπο να μεταφέρει και να μικρύνει ή να μεγαλώσει διάφορα στοιχεία της φύσης και να τα μεταφέρει στο δικό του χώρο. Όλα αυτά γίνονται για να μελετήσουμε το περιβάλλον μας αλλά και για να το ομορφήνουμε.
Πολλές φορές έχουμε παρακολουθήσει το ίδιο θεατρικό έργο σε διαφορετικές χρονικές στιγμές χωρίς να μας κουράσει η επανάληψη γιατί κάθε φορά ήταν δοσμένο από διαφορετική σκηνοθετική οπτική γωνία.
Έτσι και κάθε υπάρχουσα κατάσταση κυοφορεί πάντα μια καινούργια. Άρα ο σημερινός μας κόσμος δεν θα πρέπει να θεωρηθεί στατικός αλλά σαν ένα στάδιο - αφετηρία για τη διαρκή εξέλιξη του πολιτισμού. Έτσι και στην εξέλιξη αυτή πρώτοι οι γονείς θα βάλουν το θεμέλιο λίθο της διαπαιδαγώγησης και στη συνέχεια ο δάσκαλος και το κοινωνικό περιβάλλον. Εμείς οι δάσκαλοι θα είμαστε οι πορτιέρηδες και οι καθοδηγητές για τους καινούργιους ορίζοντες των παιδιών μας. Αυτή η καθοδήγηση θα γίνει πιο εποικοδομητική αν το θεωρητικό μέρος πλαισιώνεται και από εποπτικό υλικό. Τέλος, η εμπέδωση θα γίνει με προσωπικές δημιουργίες των παιδιών. Ένα από τα εφόδια που θα δοθεί στα παιδιά για δημιουργία είναι η τέχνη του κολλάζ, των τρισδιάστατων κατασκευών, της αρχιτεκτονικής και των διαφόρων μορφών του θεάτρου. Μ' αυτά τα εφόδια το βασικό μας αίτημα δεν είναι να γίνουν τα παιδιά καλλιτέχνες, αλλά να γνωρίσουν τον κόσμο όπου ζουν αυτή τη στιγμή και να συμβάλλουν μελλοντικά στη δημιουργία του δικού τους κόσμου". (ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΛΟΓΟ ΤΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ)
|