Κατασκευές

Πολύ θα θέλαμε να είμαστε ο "ήλιος ταξιδευτής" και να βρεθούμε στον αυριανό κόσμο των σημερινών παιδιών. Να δούμε τις ανακαλύψεις τους, τα δημιουργήματά τους, τα καινούργια στοιχεία που θα κυριαρχούν, τις αξίες τους, που βέβαια θα διαφέρουν από αντίστοιχα του δικού μας, του σημερινού κόσμο...

Πλήρης περιγραφή

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Μαγουλιώτης, Απόστολος Ν.
Μορφή:
Γλώσσα:gre
Έκδοση: Gutenberg c198
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:https://www.public.gr/product/books/greek-books/education/educational-books/kataskeyes-gia-kollaz-arhitektoniki-theatro/prod1096988pp/
id OAI-LARISA:26504
spelling OAI-LARISA:265042020-10-01T09:04:35ZΚατασκευέςΜαγουλιώτης, Απόστολος Ν.Gutenbergc1989greΠολύ θα θέλαμε να είμαστε ο "ήλιος ταξιδευτής" και να βρεθούμε στον αυριανό κόσμο των σημερινών παιδιών. Να δούμε τις ανακαλύψεις τους, τα δημιουργήματά τους, τα καινούργια στοιχεία που θα κυριαρχούν, τις αξίες τους, που βέβαια θα διαφέρουν από αντίστοιχα του δικού μας, του σημερινού κόσμου. Ο Παρθενώνας ήταν το αποτέλεσμα, το αποκορύφωμα πολλαπλών συγκρίσεων με παληότερα κτίσματα. Δεν δημιουργήθηκε, δηλαδή "εκ του μη όντος" αλλά ύστερα από προσπάθειες, απόπειρες, βελτιώσεις, ανακαλύψεις κ.λ.π. Το αεροπλάνο ήταν το αποτέλεσμα των από αιώνες προσπαθειών του ανθρώπου να μιμηθεί τα πουλιά και να μετακινείται εναέρια. Ώσπου τελικά εκμεταλλευόμενοι όλο και πιο πολύ τα επιτεύγματα της επιστήμης φτάσαμε στη διαστημική εποχή. Πόσο μεγάλες προσπάθειες έχουν γίνει και γίνονται από τον άνθρωπο να μεταφέρει και να μικρύνει ή να μεγαλώσει διάφορα στοιχεία της φύσης και να τα μεταφέρει στο δικό του χώρο. Όλα αυτά γίνονται για να μελετήσουμε το περιβάλλον μας αλλά και για να το ομορφήνουμε. Πολλές φορές έχουμε παρακολουθήσει το ίδιο θεατρικό έργο σε διαφορετικές χρονικές στιγμές χωρίς να μας κουράσει η επανάληψη γιατί κάθε φορά ήταν δοσμένο από διαφορετική σκηνοθετική οπτική γωνία. Έτσι και κάθε υπάρχουσα κατάσταση κυοφορεί πάντα μια καινούργια. Άρα ο σημερινός μας κόσμος δεν θα πρέπει να θεωρηθεί στατικός αλλά σαν ένα στάδιο - αφετηρία για τη διαρκή εξέλιξη του πολιτισμού. Έτσι και στην εξέλιξη αυτή πρώτοι οι γονείς θα βάλουν το θεμέλιο λίθο της διαπαιδαγώγησης και στη συνέχεια ο δάσκαλος και το κοινωνικό περιβάλλον. Εμείς οι δάσκαλοι θα είμαστε οι πορτιέρηδες και οι καθοδηγητές για τους καινούργιους ορίζοντες των παιδιών μας. Αυτή η καθοδήγηση θα γίνει πιο εποικοδομητική αν το θεωρητικό μέρος πλαισιώνεται και από εποπτικό υλικό. Τέλος, η εμπέδωση θα γίνει με προσωπικές δημιουργίες των παιδιών. Ένα από τα εφόδια που θα δοθεί στα παιδιά για δημιουργία είναι η τέχνη του κολλάζ, των τρισδιάστατων κατασκευών, της αρχιτεκτονικής και των διαφόρων μορφών του θεάτρου. Μ' αυτά τα εφόδια το βασικό μας αίτημα δεν είναι να γίνουν τα παιδιά καλλιτέχνες, αλλά να γνωρίσουν τον κόσμο όπου ζουν αυτή τη στιγμή και να συμβάλλουν μελλοντικά στη δημιουργία του δικού τους κόσμου". (ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΛΟΓΟ ΤΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ)ΠαιδιάΚολάζΑρχιτεκτονικήΘέατροΕκπαίδευσηhttps://www.public.gr/product/books/greek-books/education/educational-books/kataskeyes-gia-kollaz-arhitektoniki-theatro/prod1096988pp/URN:ISBN:960010058626504
institution Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λάρισας "Κωνσταντίνος Κούμας"
collection Κατάλογος
language gre
topic Παιδιά
Κολάζ
Αρχιτεκτονική
Θέατρο
Εκπαίδευση
spellingShingle Παιδιά
Κολάζ
Αρχιτεκτονική
Θέατρο
Εκπαίδευση
Μαγουλιώτης, Απόστολος Ν.
Κατασκευές
description Πολύ θα θέλαμε να είμαστε ο "ήλιος ταξιδευτής" και να βρεθούμε στον αυριανό κόσμο των σημερινών παιδιών. Να δούμε τις ανακαλύψεις τους, τα δημιουργήματά τους, τα καινούργια στοιχεία που θα κυριαρχούν, τις αξίες τους, που βέβαια θα διαφέρουν από αντίστοιχα του δικού μας, του σημερινού κόσμου. Ο Παρθενώνας ήταν το αποτέλεσμα, το αποκορύφωμα πολλαπλών συγκρίσεων με παληότερα κτίσματα. Δεν δημιουργήθηκε, δηλαδή "εκ του μη όντος" αλλά ύστερα από προσπάθειες, απόπειρες, βελτιώσεις, ανακαλύψεις κ.λ.π. Το αεροπλάνο ήταν το αποτέλεσμα των από αιώνες προσπαθειών του ανθρώπου να μιμηθεί τα πουλιά και να μετακινείται εναέρια. Ώσπου τελικά εκμεταλλευόμενοι όλο και πιο πολύ τα επιτεύγματα της επιστήμης φτάσαμε στη διαστημική εποχή. Πόσο μεγάλες προσπάθειες έχουν γίνει και γίνονται από τον άνθρωπο να μεταφέρει και να μικρύνει ή να μεγαλώσει διάφορα στοιχεία της φύσης και να τα μεταφέρει στο δικό του χώρο. Όλα αυτά γίνονται για να μελετήσουμε το περιβάλλον μας αλλά και για να το ομορφήνουμε. Πολλές φορές έχουμε παρακολουθήσει το ίδιο θεατρικό έργο σε διαφορετικές χρονικές στιγμές χωρίς να μας κουράσει η επανάληψη γιατί κάθε φορά ήταν δοσμένο από διαφορετική σκηνοθετική οπτική γωνία. Έτσι και κάθε υπάρχουσα κατάσταση κυοφορεί πάντα μια καινούργια. Άρα ο σημερινός μας κόσμος δεν θα πρέπει να θεωρηθεί στατικός αλλά σαν ένα στάδιο - αφετηρία για τη διαρκή εξέλιξη του πολιτισμού. Έτσι και στην εξέλιξη αυτή πρώτοι οι γονείς θα βάλουν το θεμέλιο λίθο της διαπαιδαγώγησης και στη συνέχεια ο δάσκαλος και το κοινωνικό περιβάλλον. Εμείς οι δάσκαλοι θα είμαστε οι πορτιέρηδες και οι καθοδηγητές για τους καινούργιους ορίζοντες των παιδιών μας. Αυτή η καθοδήγηση θα γίνει πιο εποικοδομητική αν το θεωρητικό μέρος πλαισιώνεται και από εποπτικό υλικό. Τέλος, η εμπέδωση θα γίνει με προσωπικές δημιουργίες των παιδιών. Ένα από τα εφόδια που θα δοθεί στα παιδιά για δημιουργία είναι η τέχνη του κολλάζ, των τρισδιάστατων κατασκευών, της αρχιτεκτονικής και των διαφόρων μορφών του θεάτρου. Μ' αυτά τα εφόδια το βασικό μας αίτημα δεν είναι να γίνουν τα παιδιά καλλιτέχνες, αλλά να γνωρίσουν τον κόσμο όπου ζουν αυτή τη στιγμή και να συμβάλλουν μελλοντικά στη δημιουργία του δικού τους κόσμου". (ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΛΟΓΟ ΤΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ)
format
author Μαγουλιώτης, Απόστολος Ν.
author_facet Μαγουλιώτης, Απόστολος Ν.
author_sort Μαγουλιώτης, Απόστολος Ν.
title Κατασκευές
title_short Κατασκευές
title_full Κατασκευές
title_fullStr Κατασκευές
title_full_unstemmed Κατασκευές
title_sort κατασκευές
publisher Gutenberg
publishDate c198
url https://www.public.gr/product/books/greek-books/education/educational-books/kataskeyes-gia-kollaz-arhitektoniki-theatro/prod1096988pp/
work_keys_str_mv AT magouliōtēsapostolosn kataskeues
_version_ 1735084824725553152