Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση
Βιβλιογραφία: σ. 243-289
Κύριοι συγγραφείς: | , |
---|---|
Μορφή: | |
Γλώσσα: | gre |
Έκδοση: |
Gutenberg
2008
|
Θέματα: |
id |
OAI-LARISA:40032 |
---|---|
spelling |
OAI-LARISA:400322023-10-03T10:40:10ZΗ αξιολόγηση στην εκπαίδευσηΝτολιοπούλου, ΈλσηΓουργιώτου, ΈφηGutenberg2008greΒιβλιογραφία: σ. 243-289Ευρετήριο ονομάτων: σ. 291-303. Ευρετήριο όρων: σ. 305-308Η αξιολόγηση, αν χρησιμοποιηθεί σωστά, μπορεί να έχει θετικά αποτελέσματα για την εκπαίδευση. Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, στην οποία θα αναφερθούμε αναλυτικά στο παρόν βιβλίο, περιλαμβάνει την αξιολόγηση του σχολείου, του αναλυτικού προγράμματος και των εκπαιδευτικών σπουδών, των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και των καινοτόμων πρακτικών, του χώρου, των υλικών και των μέσων διδασκαλίας, του εκπαιδευτικού και του μαθητή. Στον παρόν βιβλίο, το οποίο απευθύνεται σε φοιτητές παιδαγωγικών τμημάτων και τμημάτων ψυχολογίας, εκπαιδευτικούς, κυρίως προσχολικής ηλικίας και ψυχολόγους, σχολικούς συμβούλους, γονείς, καθώς και ερευνητές που ενδιαφέρονται για την αξιολόγηση στην εκπαίδευση, επιχειρείται μια περιγραφή της αξιολόγησης στην εκπαίδευση, με έμφαση στην προσχολική. Πιο συγκεκριμένα, αρχικά δίνεται ο ορισμός της αξιολόγησης γενικότερα και της εκπαιδευτικής ειδικότερα, καθώς και των σχετικών με αυτή άλλων όρων. Έπειτα γίνεται αναφορά στους στόχους της αξιολόγησης, το αντικείμενο, τα κριτήρια, τις μεθόδους και τις τεχνικές, τη διαδικασία, τα μέσα, τους φορείς και τα αποτελέσματά της. Ακολουθεί η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου που αναφέραμε προηγουμένως τι περιλαμβάνει. Σε όλες τις περιπτώσεις περιγράφεται η αξιολόγηση των παραπάνω γενικά και στην προσχολική αγωγή ειδικά. Ειδικότερα όμως για την αξιολόγηση του μαθητή επικεντρωνόμαστε στην αξιολόγηση του νηπίου, η οποία διαφέρει κατά πολύ από αυτήν του παιδιού στις άλλες βαθμίδες της εκπαίδευσης. Στη συνέχεια παρουσιάζονται αναλυτικά οι παραδοσιακές και οι εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης και αναφέρεται σε ποιες περιπτώσεις χρησιμοποιείται η καθεμία από αυτές. Επιπλέον γίνεται ιδιαίτερη μνεία στην αξιολόγηση δύο ειδικών πληθυσμιακών ομάδων, αφενός των παιδιών από διαφορετικά πολιτισμικά και γλωσσικά περιβάλλοντα και αφετέρου των παιδιών με ειδικές ανάγκες. Τέλος, επιχειρείται μια κριτική αξιολόγηση της αξιολόγησης, κατά την οποία γίνεται αναφορά αφενός στα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των παραδοσιακών και εναλλακτικών μορφών αξιολόγησης αντίστοιχα και αφετέρου στα επιχειρήματα υπέρ και κατά της αξιολόγησης γενικότερα και στην προσχολική εκπαίδευση ειδικότερα. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)ΕκπαίδευσηΕκπαίδευση, ΠροσχολικήURN:ISBN:978-960-01-1237-540032 |
institution |
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λάρισας "Κωνσταντίνος Κούμας" |
collection |
Κατάλογος |
language |
gre |
topic |
Εκπαίδευση Εκπαίδευση, Προσχολική |
spellingShingle |
Εκπαίδευση Εκπαίδευση, Προσχολική Ντολιοπούλου, Έλση Γουργιώτου, Έφη Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση |
description |
Βιβλιογραφία: σ. 243-289 |
format |
|
author |
Ντολιοπούλου, Έλση Γουργιώτου, Έφη |
author_facet |
Ντολιοπούλου, Έλση Γουργιώτου, Έφη |
author_sort |
Ντολιοπούλου, Έλση |
title |
Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση |
title_short |
Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση |
title_full |
Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση |
title_fullStr |
Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση |
title_full_unstemmed |
Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση |
title_sort |
η αξιολόγηση στην εκπαίδευση |
publisher |
Gutenberg |
publishDate |
2008 |
work_keys_str_mv |
AT ntoliopoulouelsē ēaxiologēsēstēnekpaideusē AT gourgiōtouephē ēaxiologēsēstēnekpaideusē |
_version_ |
1778769528288706560 |