Περίληψη: | Περιέχει:
Εισαγωγή
Θεωρητική θεμελίωση της αγωγής: έννοιες, ορισμοί, πλαίσιο
Η ιστορική διάσταση της αγωγής και του θεσμού της εκπαίδευσης
Ο εκπαιδευτικός θεσμός στις κοινωνίες της νεωτερικότητας (18ος - 19ος αιώνας)
Η θεμελίωση και η εξέλιξη της παιδαγωγικής και της διδακτικής στο νεωτερικό σχολείο (19ος - 20ός αιώνας). Οι εκπρόσωποι, οι λόγοι και οι πρακτικές
Η σχολική γνώση στον ευρωπαϊκό και τον διεθνή χώρο (19ος - 20ός αιώνας)
Η μεταπολεμική περίοδος: Εκπαίδευση, ανάπτυξη, κοινωνία και η κρίση της εκπαίδευσης (1960 - 1990)
Οι εξελίξεις στην ψυχολογία και οι επιδράσεις τους στην παιδαγωγική θεωρία και στην εκπαίδευση
Αλλαγές στις μορφές και στους τρόπους απόκτησης της γνώσης και η "νέα μάθηση"
Οι εξελίξεις για τον ανθρώπινο εγκέφαλο και οι προεκτάσεις τους στη μάθηση, την ανάπτυξη, τη νοημοσύνη και την εκπαίδευση
Η εκπαίδευση στις κοινωνίες της ύστερης νεωτερικότητας
Ποιότητα, αποτελεσματικότητα και ηγεσία στο σχολείο. Το σχολείο ως οργανισμός και κοινότητα μάθησης
Προς την κοινωνία των ικανοτήτων: ακαδημαϊκές, εργασιακές και εγκάρσιες ικανότητες στο πλαίσιο της δια βίου μάθησης
Ο εκπαιδευτικός στην Ευρώπη της γνώσης. Πλαίσιο και επαγγελματικά προσόντα/ικανότητες των εκπαιδευτικών
Σύγχρονες πολιτικές της γνώσης στην Ελλάδα
Τα παιδαγωγικά τμήματα στην Ελλάδα (1983-2007). Η γενεαλογία της κρίσης και οι όψεις μιας παλίμψηστης εξουσίας
|