Παιδαγωγική και εκπαίδευση
Περιέχει: Εισαγωγή Θεωρητική θεμελίωση της αγωγής: έννοιες, ορισμοί, πλαίσιο Η ιστορική διάσταση της αγωγής και του θεσμού της εκπαίδευσης Ο εκπαιδευτικός θεσμός στις κοινωνίες της νεωτερικότητας (18ος - 19ος αιώνας) Η θεμελίωση και η εξέλιξη της παιδαγωγικής και της διδακτικής στο νεωτερικό σχολείο...
Κύριοι συγγραφείς: | , , |
---|---|
Μορφή: | |
Γλώσσα: | gre |
Έκδοση: |
Γρηγόρη
2016
|
Θέματα: |
id |
OAI-LARISA:40624 |
---|---|
spelling |
OAI-LARISA:406242021-10-27T10:41:37ZΠαιδαγωγική και εκπαίδευσηΠασιάς, ΓεώργιοςΦλουρής, Γεώργιος ΣΦωτεινός, ΔημήτριοςΓρηγόρη2016greΠεριέχει: Εισαγωγή Θεωρητική θεμελίωση της αγωγής: έννοιες, ορισμοί, πλαίσιο Η ιστορική διάσταση της αγωγής και του θεσμού της εκπαίδευσης Ο εκπαιδευτικός θεσμός στις κοινωνίες της νεωτερικότητας (18ος - 19ος αιώνας) Η θεμελίωση και η εξέλιξη της παιδαγωγικής και της διδακτικής στο νεωτερικό σχολείο (19ος - 20ός αιώνας). Οι εκπρόσωποι, οι λόγοι και οι πρακτικές Η σχολική γνώση στον ευρωπαϊκό και τον διεθνή χώρο (19ος - 20ός αιώνας) Η μεταπολεμική περίοδος: Εκπαίδευση, ανάπτυξη, κοινωνία και η κρίση της εκπαίδευσης (1960 - 1990) Οι εξελίξεις στην ψυχολογία και οι επιδράσεις τους στην παιδαγωγική θεωρία και στην εκπαίδευση Αλλαγές στις μορφές και στους τρόπους απόκτησης της γνώσης και η "νέα μάθηση" Οι εξελίξεις για τον ανθρώπινο εγκέφαλο και οι προεκτάσεις τους στη μάθηση, την ανάπτυξη, τη νοημοσύνη και την εκπαίδευση Η εκπαίδευση στις κοινωνίες της ύστερης νεωτερικότητας Ποιότητα, αποτελεσματικότητα και ηγεσία στο σχολείο. Το σχολείο ως οργανισμός και κοινότητα μάθησης Προς την κοινωνία των ικανοτήτων: ακαδημαϊκές, εργασιακές και εγκάρσιες ικανότητες στο πλαίσιο της δια βίου μάθησης Ο εκπαιδευτικός στην Ευρώπη της γνώσης. Πλαίσιο και επαγγελματικά προσόντα/ικανότητες των εκπαιδευτικών Σύγχρονες πολιτικές της γνώσης στην Ελλάδα Τα παιδαγωγικά τμήματα στην Ελλάδα (1983-2007). Η γενεαλογία της κρίσης και οι όψεις μιας παλίμψηστης εξουσίαςΠοιες είναι οι απαρχές των εκπαιδευτικών συστημάτων; Ποιες αρχές καθόρισαν τις "πειθαρχίες" και τη "γραμματική του σχολείου"; Πως διαγράφονται οι σχέσεις "εξουσίας γνώσης" στο χώρο της εκπαίδευσης; Ποιες ιδέες επηρέασαν και διαμόρφωσαν τον παιδαγωγικό "λόγο" και τις εκπαιδευτικές "πρακτικές"; Ποιος είναι ο ρόλος της εκπαίδευσης στις σύγχρονες "οικονομίες και κοινωνίες της γνώσης"; Πως καθορίζεται το σύγχρονο πλαίσιο των "ικανοτήτων" των μαθητών και των "προσόντων" των εκπαιδευτικών; Ποιοι είναι οι σύγχρονοι "λόγοι" και οι "πρακτικές" που χαρακτηρίζουν το σχολείο ως "οργανισμό και ως κοινότητα μάθησης"; Τα παραπάνω είναι μερικά από τα βασικά ερωτήματα που διατρέχουν τα κεφάλαια του παρόντος βιβλίου. Σκοπός των συγγραφέων είναι να αναλύσουν τη μετάβαση από την αρχαιολογία της εκπαίδευσης στη γενεαλογία του εκπαιδευτικού θεσμού. Στο βιβλίο παρουσιάζονται αναλυτικά θεωρήσεις και πολιτικές που επηρέασαν τη διαμόρφωση του παιδαγωγικού "λόγου" και των εκπαιδευτικών πρακτικών κατά τη διάρκεια του 19ου και του 20ού αιώνα. Έμφαση δίδεται στην ανάλυση των σχέσεων "εξουσίας - γνώσης" στο χώρο της εκπαίδευσης, και στις σχέσεις μεταξύ του εκπαιδευτικού "λόγου" και των κοινωνικών πρακτικών. Εξετάζονται οι επιδράσεις της "παγκοσμιοποίησης" και της "κοινωνίας της γνώσης" στον εκπαιδευτικό θεσμό. Αναλύονται οι σύγχρονες "πολιτικές της γνώσης" που συνδέονται με νέες θεωρίες και διαδικασίες μάθησης, με τη μετάβαση από το γνωσιοκεντρικό στο "ικανοκεντρικό" μοντέλο μάθησης, με τον μεταβαλλόμενο ρόλο και τις αλλαγές στα προσόντα των εκπαιδευτικών, με τον μετασχηματισμό του σχολείου σε "οργανισμό και σε κοινότητα μάθησης", με τη μετάβαση από τις "πειθαρχικές κοινωνίες" στις "κοινωνίες ελέγχου" και την προοπτική μιας ολοκληρωτικά παιδαγωγούμενης κοινωνίας.ΠαιδαγωγικήURN:ISBN:978960333886440624 |
institution |
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λάρισας "Κωνσταντίνος Κούμας" |
collection |
Κατάλογος |
language |
gre |
topic |
Παιδαγωγική |
spellingShingle |
Παιδαγωγική Πασιάς, Γεώργιος Φλουρής, Γεώργιος Σ Φωτεινός, Δημήτριος Παιδαγωγική και εκπαίδευση |
description |
Περιέχει:
Εισαγωγή
Θεωρητική θεμελίωση της αγωγής: έννοιες, ορισμοί, πλαίσιο
Η ιστορική διάσταση της αγωγής και του θεσμού της εκπαίδευσης
Ο εκπαιδευτικός θεσμός στις κοινωνίες της νεωτερικότητας (18ος - 19ος αιώνας)
Η θεμελίωση και η εξέλιξη της παιδαγωγικής και της διδακτικής στο νεωτερικό σχολείο (19ος - 20ός αιώνας). Οι εκπρόσωποι, οι λόγοι και οι πρακτικές
Η σχολική γνώση στον ευρωπαϊκό και τον διεθνή χώρο (19ος - 20ός αιώνας)
Η μεταπολεμική περίοδος: Εκπαίδευση, ανάπτυξη, κοινωνία και η κρίση της εκπαίδευσης (1960 - 1990)
Οι εξελίξεις στην ψυχολογία και οι επιδράσεις τους στην παιδαγωγική θεωρία και στην εκπαίδευση
Αλλαγές στις μορφές και στους τρόπους απόκτησης της γνώσης και η "νέα μάθηση"
Οι εξελίξεις για τον ανθρώπινο εγκέφαλο και οι προεκτάσεις τους στη μάθηση, την ανάπτυξη, τη νοημοσύνη και την εκπαίδευση
Η εκπαίδευση στις κοινωνίες της ύστερης νεωτερικότητας
Ποιότητα, αποτελεσματικότητα και ηγεσία στο σχολείο. Το σχολείο ως οργανισμός και κοινότητα μάθησης
Προς την κοινωνία των ικανοτήτων: ακαδημαϊκές, εργασιακές και εγκάρσιες ικανότητες στο πλαίσιο της δια βίου μάθησης
Ο εκπαιδευτικός στην Ευρώπη της γνώσης. Πλαίσιο και επαγγελματικά προσόντα/ικανότητες των εκπαιδευτικών
Σύγχρονες πολιτικές της γνώσης στην Ελλάδα
Τα παιδαγωγικά τμήματα στην Ελλάδα (1983-2007). Η γενεαλογία της κρίσης και οι όψεις μιας παλίμψηστης εξουσίας |
format |
|
author |
Πασιάς, Γεώργιος Φλουρής, Γεώργιος Σ Φωτεινός, Δημήτριος |
author_facet |
Πασιάς, Γεώργιος Φλουρής, Γεώργιος Σ Φωτεινός, Δημήτριος |
author_sort |
Πασιάς, Γεώργιος |
title |
Παιδαγωγική και εκπαίδευση |
title_short |
Παιδαγωγική και εκπαίδευση |
title_full |
Παιδαγωγική και εκπαίδευση |
title_fullStr |
Παιδαγωγική και εκπαίδευση |
title_full_unstemmed |
Παιδαγωγική και εκπαίδευση |
title_sort |
παιδαγωγική και εκπαίδευση |
publisher |
Γρηγόρη |
publishDate |
2016 |
work_keys_str_mv |
AT pasiasgeōrgios paidagōgikēkaiekpaideusē AT phlourēsgeōrgioss paidagōgikēkaiekpaideusē AT phōteinosdēmētrios paidagōgikēkaiekpaideusē |
_version_ |
1735088460287442944 |