Γιατί "Θρησκευτικά" σήμερα;

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Γ' ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ ΘΕΟΛΟΓΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Γερμανική Σχολή Αθηνών 5-6 Μαΐου 2000 Θρησκευτική παιδεία και σύγχρονη κοινωνία. Θέσεις και αντιθέσεις ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 5/5/200 Α' Συνεδρία Εγγραφή συνέδρων - Παραλαβή φακέλων Προσφωνήσεις - Χαιρετισμοί Εισήγηση: Δρ. Δημήτριος Καραγιάννης, θέμα: «Η συνά...

Πλήρης περιγραφή

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: «Το» Μάθημα των Θρησκευτικών στο Ενιαίο Λύκειο
Μορφή:
Γλώσσα:gre
Έκδοση: Δόμος 1999
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:http://www.biblionet.gr/author/44110/%CE%A0%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%AE%CF%82_%CE%9A%CE%B1%CE%BB%CE%B1%CF%8A%CF%84%CE%B6%CE%AF%CE%B4%CE%B7%CF%82
id OAI-LARISA:41079
spelling OAI-LARISA:410792021-04-15T07:44:46ZΓιατί "Θρησκευτικά" σήμερα;«Το» Μάθημα των Θρησκευτικών στο Ενιαίο ΛύκειοΔόμος1999greΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Γ' ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ ΘΕΟΛΟΓΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Γερμανική Σχολή Αθηνών 5-6 Μαΐου 2000 Θρησκευτική παιδεία και σύγχρονη κοινωνία. Θέσεις και αντιθέσεις ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 5/5/200 Α' Συνεδρία Εγγραφή συνέδρων - Παραλαβή φακέλων Προσφωνήσεις - Χαιρετισμοί Εισήγηση: Δρ. Δημήτριος Καραγιάννης, θέμα: «Η συνάντηση της εφηβείας του θεολόγου καθηγητή και του έφηβου μαθητή» Εισήγηση: Ιωάννης Σιάχος, θέμα: «Μια ''θετική'' προσέγγιση στα Θρησκευτικά» Εισήγηση: Κατερίνα Πενιρτζή, θέμα: «Αγωνία και αγώνας του θεολόγου καθηγητή» Β' Συνεδρία Εισήγηση: Δρ. Αναστάσιος, θέμα: «Η διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών κατά το Σύνταγμα» Εισήγηση: Δρ. Ιωάννης Κ. Αγγελόπουλος, θέμα: «Τα Θρησκευτικά στα πλαίσια της διαπολιτισμικής εκπαιδεύσεως» Εισήγηση: Στέλιος Αραβαντινός, θέμα: «Το κοινωνικό πρόσωπο του θεολόγου» Γ' Συνεδρία Εισήγηση: Παντελής Μπουκάλας, θέμα: «Είναι διδακτός ο Θεός;» Εισήγηση: π. Ευάγγελος Γκανάς, θέμα: «Θεολόγοι σε δύσκολους καιρούς» Εισήγηση: Νίκος Γ. Ξυδάκης, θέμα: «Το μάθημα των Θρησκευτικών: πολιτιστική προσφορά ή αναπαραγωγή συντηρητισμού;» Εισήγηση: Σταύρος Ζουμπουλάκης, θέμα: «Τα Θρησκευτικά ως βιβλικό μάθημα»«Το πρόβλημα με το μάθημα των Θρησκευτικών είναι παλαιό και βρίσκεται στην επισφαλή ισορροπία του μεταξύ Καίσαρα και Θεού αλλά και στη σχοινοβασία των ίδιων των δασκάλων μεταξύ Εκκλησίας και κόσμου. Γι' αυτό και ό,τι ονομάζουμε "νέα δεδομένα" αφορούν κυρίως τις συνθήκες που επηρεάζουν τους μαθητές μας, οι οποίοι δεν διάκεινται εχθρικά απέναντί μας ή απέναντι του λόγου μας, αλλά απλώς είναι πλέον ''άλλοι'' από εμάς και ''ξένοι''. Αυτό που γνωρίζουν σήμερα οι νέοι ως οικογένεια, η περιρρέουσα ηθική, η επαφή των παιδιών με τον κόσμο των συμβόλων και τη γλώσσα τους, ο ψυχολογικός εαυτός των σύγχρονων εφήβων που δεν βεβαιώνεται πια στην κοινότητα, σε μια καθολική αλήθεια ή σε παραδοσιακά πρότυπα, η αλλαγή του κοσμοειδώλου τους, η απίθανη αίσθηση της ταχύτητας που αλλάζει και μετακινεί τα πάντα μέσα από εικόνες και την ηλεκτρονική πληροφόρηση, είναι μερικά από τα νέα δεδομένα της ξενιτιάς μας. (...) Όσο για τη συμπερίληψη του μαθήματος στις πανελλήνιες εξετάσεις που καθιέρωσε στην πρώτη περίοδο εφαρμογής της η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, χωρίς να επιδιώκουμε την εξαίρεσή του ή την επιστροφή στην προηγούμενη κατάσταση, αναρωτηθήκαμε: Μήπως η τυπική αναβάθμιση του μαθήματος και η διασφάλισή του μέσω της συμπερίληψής του στα πανελληνίως εξεταζόμενα μαθήματα δεν αρκούσαν για την ουσιαστική αναβάθμισή του; Μήπως, αντιθέτως, η εξέλιξη αυτή, χωρίς τη συνδρομή και άλλων παραγόντων (σύγχρονα αναλυτικά προγράμματα, καινούργια βιβλία, διαφοροποίηση και εμπλουτισμός των μεθόδων διδασκαλίας κ.ά.), μπορούσε να αποβεί σε βάρος της ουσίας και των σκοπών του μαθήματος; Μήπως, τέλος, πέρα και πάνω απ' όλα αυτά, χρειαζόμαστε εμπνευσμένους δασκάλους, με όραμα και μεράκι για το μάθημα και τη δουλειά τους;».Θρησκευτικάhttp://www.biblionet.gr/author/44110/%CE%A0%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%AE%CF%82_%CE%9A%CE%B1%CE%BB%CE%B1%CF%8A%CF%84%CE%B6%CE%AF%CE%B4%CE%B7%CF%82URN:ISBN:960-353-081-641079
institution Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λάρισας "Κωνσταντίνος Κούμας"
collection Κατάλογος
language gre
topic Θρησκευτικά
spellingShingle Θρησκευτικά
«Το» Μάθημα των Θρησκευτικών στο Ενιαίο Λύκειο
Γιατί "Θρησκευτικά" σήμερα;
description ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Γ' ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ ΘΕΟΛΟΓΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Γερμανική Σχολή Αθηνών 5-6 Μαΐου 2000 Θρησκευτική παιδεία και σύγχρονη κοινωνία. Θέσεις και αντιθέσεις ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 5/5/200 Α' Συνεδρία Εγγραφή συνέδρων - Παραλαβή φακέλων Προσφωνήσεις - Χαιρετισμοί Εισήγηση: Δρ. Δημήτριος Καραγιάννης, θέμα: «Η συνάντηση της εφηβείας του θεολόγου καθηγητή και του έφηβου μαθητή» Εισήγηση: Ιωάννης Σιάχος, θέμα: «Μια ''θετική'' προσέγγιση στα Θρησκευτικά» Εισήγηση: Κατερίνα Πενιρτζή, θέμα: «Αγωνία και αγώνας του θεολόγου καθηγητή» Β' Συνεδρία Εισήγηση: Δρ. Αναστάσιος, θέμα: «Η διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών κατά το Σύνταγμα» Εισήγηση: Δρ. Ιωάννης Κ. Αγγελόπουλος, θέμα: «Τα Θρησκευτικά στα πλαίσια της διαπολιτισμικής εκπαιδεύσεως» Εισήγηση: Στέλιος Αραβαντινός, θέμα: «Το κοινωνικό πρόσωπο του θεολόγου» Γ' Συνεδρία Εισήγηση: Παντελής Μπουκάλας, θέμα: «Είναι διδακτός ο Θεός;» Εισήγηση: π. Ευάγγελος Γκανάς, θέμα: «Θεολόγοι σε δύσκολους καιρούς» Εισήγηση: Νίκος Γ. Ξυδάκης, θέμα: «Το μάθημα των Θρησκευτικών: πολιτιστική προσφορά ή αναπαραγωγή συντηρητισμού;» Εισήγηση: Σταύρος Ζουμπουλάκης, θέμα: «Τα Θρησκευτικά ως βιβλικό μάθημα»
format
author «Το» Μάθημα των Θρησκευτικών στο Ενιαίο Λύκειο
author_facet «Το» Μάθημα των Θρησκευτικών στο Ενιαίο Λύκειο
author_sort «Το» Μάθημα των Θρησκευτικών στο Ενιαίο Λύκειο
title Γιατί "Θρησκευτικά" σήμερα;
title_short Γιατί "Θρησκευτικά" σήμερα;
title_full Γιατί "Θρησκευτικά" σήμερα;
title_fullStr Γιατί "Θρησκευτικά" σήμερα;
title_full_unstemmed Γιατί "Θρησκευτικά" σήμερα;
title_sort γιατί "θρησκευτικά" σήμερα;
publisher Δόμος
publishDate 1999
url http://www.biblionet.gr/author/44110/%CE%A0%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%AE%CF%82_%CE%9A%CE%B1%CE%BB%CE%B1%CF%8A%CF%84%CE%B6%CE%AF%CE%B4%CE%B7%CF%82
work_keys_str_mv AT tomathēmatōnthrēskeutikōnstoeniaiolykeio giatithrēskeutikasēmera
_version_ 1735088559989194752