Η παιδαγωγική επάρκεια των εκπαιδευτικών

Βιβλιογραφία: σ. 191-215

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Λιακοπούλου, Μαρία
Μορφή:
Γλώσσα:gre
Έκδοση: Ζήτης c201
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:http://www.biblionet.gr/author/46447/%CE%9C%CE%B1%CF%81%CE%AF%CE%B1_%CE%9B%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CF%80%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%BF%CF%85
id OAI-LARISA:41258
spelling OAI-LARISA:412582019-12-12T07:53:42ZΗ παιδαγωγική επάρκεια των εκπαιδευτικώνΛιακοπούλου, ΜαρίαΖήτηςc2010greΒιβλιογραφία: σ. 191-215Οι βασικές λειτουργίες που καλείται να επιτελέσει το σχολείο στο πλαίσιο της υποχρεωτικής εκπαίδευσης διαφοροποιούνται υπό την επίδραση των εκάστοτε συνθηκών. Ωστόσο, πέρα από τις ιδιαίτερες ανάγκες της κάθε εποχής και του κάθε τόπου, βασική αποστολή του σχολείου είναι η διασφάλιση αφενός υψηλών επιδόσεων των μαθητών και αφετέρου ισότητας στην κατανομή ευκαιριών σε όλους τους μαθητές. Ειδικότερα σήμερα, το σχολείο καλείται να επιτελέσει αυτές τις λειτουργίες λαμβάνοντας υπόψη τις προκλήσεις της εποχής μας, όπως είναι η πολυπολιτισμική συνύπαρξη, η κυριαρχία της τεχνολογίας, η εξέλιξη των επιστημών και η ταχύτατη ανανέωση της γνώσης. Παράλληλα, στόχος του σχολείου δεν είναι η προετοιμασία των μαθητών μόνο για το παρόν, αλλά και για ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο μέλλον. Τα παραπάνω γνωρίσματα του σύγχρονου σχολείου καθορίζουν σε σημαντικό βαθμό τον ρόλο του εκπαιδευτικού, ο οποίος θα πρέπει να διαθέτει τα ανάλογα εφόδια, την απαραίτητη επαγγελματική γνώση. Προβάλλει, λοιπόν, το ερώτημα "Ποια εφόδια πρέπει να διαθέτει ο εκπαιδευτικός για να είναι αποτελεσματικός στο έργο του". Η οριστική και απόλυτη οριοθέτηση των εφοδίων αυτών, ούτε εφικτή ούτε θεμιτή είναι, δεδομένου του ρευστού χαρακτήρα της διδασκαλίας και της συνθετότητας του ρόλου του εκπαιδευτικού. Ωστόσο, η προσωρινή καταγραφή τους είναι απαραίτητη προϋπόθεση τόσο για το σχεδιασμό προγραμμάτων εκπαίδευσης εκπαιδευτικών όσο και για τη συγκρότηση κριτηρίων για την επιλογή, την αξιολόγηση, αλλά και την αυτοαξιολόγησή τους. Το βιβλίο αυτό πραγματεύεται -αξιοποιώντας τη σύγχρονη συζήτηση και πρωτογενή ερευνητικά ευρήματα- το θέμα της "επαγγελματικής γνώσης" των εκπαιδευτικών. Σκοπός της έρευνας ήταν να οριοθετηθεί το περιεχόμενο των παιδαγωγικών σπουδών, όπως προκύπτει από τις ανάγκες και τις εκτιμήσεις εν ενεργεία εκπαιδευτικών. Επιμέρους στόχος ήταν να καταγραφούν συστηματικά οι παιδαγωγικές γνώσεις που ελέγχονται για την επιλογή εκπαιδευτικών, προκειμένου να εισέλθουν στο επάγγελμα στην Ελλάδα.[...] (Από την παρουσίαση του εκδότη)Εκπαιδευτικοίhttp://www.biblionet.gr/author/46447/%CE%9C%CE%B1%CF%81%CE%AF%CE%B1_%CE%9B%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CF%80%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%BF%CF%85URN:ISBN:978960456216941258
institution Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λάρισας "Κωνσταντίνος Κούμας"
collection Κατάλογος
language gre
topic Εκπαιδευτικοί
spellingShingle Εκπαιδευτικοί
Λιακοπούλου, Μαρία
Η παιδαγωγική επάρκεια των εκπαιδευτικών
description Βιβλιογραφία: σ. 191-215
format
author Λιακοπούλου, Μαρία
author_facet Λιακοπούλου, Μαρία
author_sort Λιακοπούλου, Μαρία
title Η παιδαγωγική επάρκεια των εκπαιδευτικών
title_short Η παιδαγωγική επάρκεια των εκπαιδευτικών
title_full Η παιδαγωγική επάρκεια των εκπαιδευτικών
title_fullStr Η παιδαγωγική επάρκεια των εκπαιδευτικών
title_full_unstemmed Η παιδαγωγική επάρκεια των εκπαιδευτικών
title_sort η παιδαγωγική επάρκεια των εκπαιδευτικών
publisher Ζήτης
publishDate c201
url http://www.biblionet.gr/author/46447/%CE%9C%CE%B1%CF%81%CE%AF%CE%B1_%CE%9B%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CF%80%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%BF%CF%85
work_keys_str_mv AT liakopouloumaria ēpaidagōgikēeparkeiatōnekpaideutikōn
_version_ 1735088603350958080