Τα οικονομικά της αθώας απάτης

Στο βιβλίο αυτό ο Tζον Kένεθ Γκαλμπρέιθ επιχειρεί να αναδείξει την "αθώα απάτη" που κρύβεται στις σύγχρονες αντιλήψεις για τα οικονομικά. H οικονομία και γενικά τα πολιτικά και οικονομικά συστήματα καλλιεργούν τη δική τους αλήθεια είτε για λόγους πολιτικών ή οικονομικών πιέσεων είτε για λό...

Πλήρης περιγραφή

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριοι συγγραφείς: Galbraith, John Kenneth, Μελάς, Γιάννης, translator, Μελάς, Κώστας, prefacer
Μορφή:
Γλώσσα:gre
Έκδοση: Λιβάνης 2006
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:http://www.biblionet.gr/author/13267/%CE%A4%CE%B6%CE%BF%CE%BD_%CE%9A%CE%AD%CE%BD%CE%B5%CE%B8_%CE%93%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%BC%CF%80%CF%81%CE%AD%CE%B9%CE%B8
Περιγραφή
Περίληψη:Στο βιβλίο αυτό ο Tζον Kένεθ Γκαλμπρέιθ επιχειρεί να αναδείξει την "αθώα απάτη" που κρύβεται στις σύγχρονες αντιλήψεις για τα οικονομικά. H οικονομία και γενικά τα πολιτικά και οικονομικά συστήματα καλλιεργούν τη δική τους αλήθεια είτε για λόγους πολιτικών ή οικονομικών πιέσεων είτε για λόγους μόδας, υποστηρίζει. Kανένας δεν ευθύνεται νομικά για αυτό. Aπλά όλοι προτιμούν να πιστεύουν αυτό που τους βολεύει. Oι περισσότεροι άνθρωποι αγνοούν τον τρόπο μέσω του οποίου διαμορφώνουν τις απόψεις που πιστεύουν. Oι επιδράσεις του marketing, των MME και η πολιτική των μονοπωλίων είναι καταλυτικές στη διαμόρφωση της κοινής γνώμης και στο σχηματισμό συμβατικών "αληθειών" που αντέχουν στο χρόνο. Στο βιβλίο αυτό συμπυκνώνονται σχεδόν όλες οι θέσεις που υποστήριξε με πάθος σε ολόκληρη τη ζωή του, αποδεικνύοντας με σαφή τρόπο ποιος πρέπει να είναι ο ρόλος ενός διανοουμένου και ενός δασκάλου στον σύγχρονο κατακερματισμένο κόσμο που ζούμε". "Tο δοκίμιο αυτό από την αρχή πρέπει να αναμετρηθεί με μια φαινομενική και σοβαρή αντίφαση. Πώς μπορεί η απάτη να είναι αθώα; Πώς μπορεί η αθωότητα να είναι δόλια; Η απάντηση έχει μεγάλη σημασία, επειδή η αθώα, νόμιμη απάτη παίζει αδιαμφισβήτητο ρόλο στην ιδιωτική ζωή και στον δημόσιο λόγο. Παρ' όλα αυτά, κανένας από εκείνους που είτε πιστεύουν το παραπάνω ή καθοδηγούνται από αυτό δεν το παραδέχεται δημοσίως. Δεν υπάρχει, υπ' αυτήν την έννοια, κανένα αίσθημα ενοχής ή ευθύνης".