Beethoven Η ενάτη συμφωνία

Η Ενάτη του Beethoven, από την εποχή της πρώτης της παρουσίασης, το 1824, έως τις μέρες μας, δεν έπαψε να αποτελεί ένα από τα πιο πολυσυζητημένα έργα μέσα στα πλαίσια της δυτικής μουσικής. Η μελέτη του Esteban Buch επικεντρώνεται στην υποδοχή αυτού του έργου από τη δημιουργία του μέχρι τις μέρες μας...

Πλήρης περιγραφή

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριοι συγγραφείς: Buch, Esteban, Μαρκόπουλος , Γιάννης, prefacer, Αναστασάκη , Έλενα, translator
Μορφή:
Γλώσσα:gre
Έκδοση: Χρήστος Ε. Δάρδανος 2003
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9B%CE%BF%CF%8D%CE%BD%CF%84%CE%B2%CE%B9%CF%87_%CE%B2%CE%B1%CE%BD_%CE%9C%CF%80%CE%B5%CF%84%CF%8C%CE%B2%CE%B5%CE%BD
id OAI-LARISA:44734
spelling OAI-LARISA:447342021-01-28T08:44:12ZBeethoven Η ενάτη συμφωνίαBuch, EstebanΜαρκόπουλος , Γιάννης, prefacerΑναστασάκη , Έλενα, translatorΧρήστος Ε. Δάρδανος2003greΗ Ενάτη του Beethoven, από την εποχή της πρώτης της παρουσίασης, το 1824, έως τις μέρες μας, δεν έπαψε να αποτελεί ένα από τα πιο πολυσυζητημένα έργα μέσα στα πλαίσια της δυτικής μουσικής. Η μελέτη του Esteban Buch επικεντρώνεται στην υποδοχή αυτού του έργου από τη δημιουργία του μέχρι τις μέρες μας. Θίγεται εδώ το ζήτημα της ηθικής της τέχνης - και το κατά πόσο αυτή υπάρχει - καθώς και το ζήτημα της μουσικής γλώσσας ως μέσο έκφρασης, η οποία επιτρέπει τις πιο αντικρουόμενες ερμηνείες. Ένα έργο τέχνης επιδέχεται βέβαια, από τη φύση του, πολλαπλές και ενδεχομένως αντικρουόμενες ερμηνείες. Στην περίπτωση όμως του Ύμνου στη χαρά η διήγηση της υποδοχής του, πέρα από την προσφορά της στην κατανόηση του έργου ενός από τους σπουδαιότερους συνθέτες όλων των εποχών, θα μπορούσε, σύμφωνα με τον συγγραφέα, να θεωρηθεί κατά κάποιον τρόπο και ως ένας μύθος για την ηθική αξία της δυτικής τέχνης. Μέσα από την ιστορία της Ενάτης μελετάται και αναλύεται εις βάθος η σχέση της μουσικής με την πολιτική εξουσία και την εθνική ταυτότητα. Από τη χρήση του ως έμβλημα στη ναζιστική Γερμανία, μέχρι την υιοθέτησή του ως ευρωπαϊκό ύμνο, περνώντας από την ανακήρυξή του σε εθνικό ύμνο της ρατσιστικής δημοκρατίας της Ροδεσίας, και τη σημαντική παρουσία του στους εορτασμούς για την πτώση του τείχους του Βερολίνου, ο Ύμνος στη Χαρά αλλάζει διαρκώς στρατόπεδα και ερμηνείες. Πώς μπόρεσε να γεννήσει τόσες αντικρουόμενες και ασυμβίβαστες ερμηνείες το οικουμενικό ουτοπικό μήνυμα του Schiller - «Όλοι οι άνθρωποι γίνονται αδέλφια» - στο οποίο στηρίζεται η Ενάτη του Beethoven; Αυτό το παράδοξο - που οδηγεί τον συγγραφέα στη διαπίστωση πως «είτε η μουσική γλώσσα δεν έχει ηθική, είτε εκφράζει μία ηθική που συμπεριλαμβάνει τους τυράννους» - προσπαθεί να εξηγήσει ετούτη η μελέτη. Το έργο του Beethoven μελετάται λοιπόν εδώ από πολιτική σκοπιά και γίνεται προσπάθεια να απαντηθούν ερωτήματα που αφορούν τόσο το ρόλο της τέχνης γενικότερα, όσο και το ρόλο του, πάντοτε ζωντανού, Beethoven στις μέρες μας. (ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ)Beethoven Ludwig VanΜουσικήhttps://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9B%CE%BF%CF%8D%CE%BD%CF%84%CE%B2%CE%B9%CF%87_%CE%B2%CE%B1%CE%BD_%CE%9C%CF%80%CE%B5%CF%84%CF%8C%CE%B2%CE%B5%CE%BD44734
institution Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λάρισας "Κωνσταντίνος Κούμας"
collection Κατάλογος
language gre
topic Beethoven Ludwig Van
Μουσική
spellingShingle Beethoven Ludwig Van
Μουσική
Buch, Esteban
Μαρκόπουλος , Γιάννης, prefacer
Αναστασάκη , Έλενα, translator
Beethoven Η ενάτη συμφωνία
description Η Ενάτη του Beethoven, από την εποχή της πρώτης της παρουσίασης, το 1824, έως τις μέρες μας, δεν έπαψε να αποτελεί ένα από τα πιο πολυσυζητημένα έργα μέσα στα πλαίσια της δυτικής μουσικής. Η μελέτη του Esteban Buch επικεντρώνεται στην υποδοχή αυτού του έργου από τη δημιουργία του μέχρι τις μέρες μας. Θίγεται εδώ το ζήτημα της ηθικής της τέχνης - και το κατά πόσο αυτή υπάρχει - καθώς και το ζήτημα της μουσικής γλώσσας ως μέσο έκφρασης, η οποία επιτρέπει τις πιο αντικρουόμενες ερμηνείες. Ένα έργο τέχνης επιδέχεται βέβαια, από τη φύση του, πολλαπλές και ενδεχομένως αντικρουόμενες ερμηνείες. Στην περίπτωση όμως του Ύμνου στη χαρά η διήγηση της υποδοχής του, πέρα από την προσφορά της στην κατανόηση του έργου ενός από τους σπουδαιότερους συνθέτες όλων των εποχών, θα μπορούσε, σύμφωνα με τον συγγραφέα, να θεωρηθεί κατά κάποιον τρόπο και ως ένας μύθος για την ηθική αξία της δυτικής τέχνης. Μέσα από την ιστορία της Ενάτης μελετάται και αναλύεται εις βάθος η σχέση της μουσικής με την πολιτική εξουσία και την εθνική ταυτότητα. Από τη χρήση του ως έμβλημα στη ναζιστική Γερμανία, μέχρι την υιοθέτησή του ως ευρωπαϊκό ύμνο, περνώντας από την ανακήρυξή του σε εθνικό ύμνο της ρατσιστικής δημοκρατίας της Ροδεσίας, και τη σημαντική παρουσία του στους εορτασμούς για την πτώση του τείχους του Βερολίνου, ο Ύμνος στη Χαρά αλλάζει διαρκώς στρατόπεδα και ερμηνείες. Πώς μπόρεσε να γεννήσει τόσες αντικρουόμενες και ασυμβίβαστες ερμηνείες το οικουμενικό ουτοπικό μήνυμα του Schiller - «Όλοι οι άνθρωποι γίνονται αδέλφια» - στο οποίο στηρίζεται η Ενάτη του Beethoven; Αυτό το παράδοξο - που οδηγεί τον συγγραφέα στη διαπίστωση πως «είτε η μουσική γλώσσα δεν έχει ηθική, είτε εκφράζει μία ηθική που συμπεριλαμβάνει τους τυράννους» - προσπαθεί να εξηγήσει ετούτη η μελέτη. Το έργο του Beethoven μελετάται λοιπόν εδώ από πολιτική σκοπιά και γίνεται προσπάθεια να απαντηθούν ερωτήματα που αφορούν τόσο το ρόλο της τέχνης γενικότερα, όσο και το ρόλο του, πάντοτε ζωντανού, Beethoven στις μέρες μας. (ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ)
format
author Buch, Esteban
Μαρκόπουλος , Γιάννης, prefacer
Αναστασάκη , Έλενα, translator
author_facet Buch, Esteban
Μαρκόπουλος , Γιάννης, prefacer
Αναστασάκη , Έλενα, translator
author_sort Buch, Esteban
title Beethoven Η ενάτη συμφωνία
title_short Beethoven Η ενάτη συμφωνία
title_full Beethoven Η ενάτη συμφωνία
title_fullStr Beethoven Η ενάτη συμφωνία
title_full_unstemmed Beethoven Η ενάτη συμφωνία
title_sort beethoven η ενάτη συμφωνία
publisher Χρήστος Ε. Δάρδανος
publishDate 2003
url https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9B%CE%BF%CF%8D%CE%BD%CF%84%CE%B2%CE%B9%CF%87_%CE%B2%CE%B1%CE%BD_%CE%9C%CF%80%CE%B5%CF%84%CF%8C%CE%B2%CE%B5%CE%BD
work_keys_str_mv AT buchesteban beethovenēenatēsymphōnia
AT markopoulosgiannēsprefacer beethovenēenatēsymphōnia
AT anastasakēelenatranslator beethovenēenatēsymphōnia
_version_ 1735089472202080256