id OAI-LARISA:46235
spelling OAI-LARISA:462352023-01-31T06:20:26ZΓραμματισμός και συνειδητοποίησηΓρόλλιος, Γ. Καρανταΐδου, Ρ.Κορομπόκης, Δ.Κοτίνης, Χ.Λιάμπας, Τ.Κουρούπη, Φωτεινή, editorΜεταίχμιο2003greΒιβλιογραφία: σ. 173-179Περιεχόμενα: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΠΡΩΤΟ ΜΕΡΟΣ: Η ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΟΣ 1. Αιτίες της μετανάστευσης 2. Πρώτες δυσκολίες - επιβίωση και προσαρμογή 3. Σχέσεις με το κράτος 4. Σχέσεις με την κοινωνία 5. Εθνοτική ταυτότητα - σχέσεις με άλλες εθνότητες 6. Εργασία 7. Κατοικία και οικογένεια 8. Ελεύθερος χρόνος 9. Γλώσσα και σχολείο ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ: Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ 1. Η διδασκαλία του πρώτου παραγωγικού θέματος 2. Η διδασκαλία του δεύτερου παραγωγικού θέματος 3. Η διδασκαλία του τρίτου παραγωγικού θέματος ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΣτη Θεσσαλονίκη, το 1998, ιδρύθηκε το σχολείο του «Οδυσσέα«». Πρόκειται για ένα αυτόνομο, συλλογικό και ανιδιοτελές εγχείρημα εκπαιδευτικών στο οποίο έχουν ήδη φοιτήσει πάνω από χίλιοι μετανάστες. Σκοπός του σχολείου είναι η εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας, όχι όμως μόνο ως μέσο προσαρμογής στην κοινωνική πραγματικότητα. Ο γραμματισμός πρέπει να δίνει δυνατότητες στους μετανάστες να αντιμετωπίζουν τις ρατσιστικές πρακτικές, να αμφισβητούν τις εθνικιστικές λογικές και να διεκδικούν κοινωνικά - πολιτικά δικαιώματα. Στο βιβλίο αναλύονται το θεωρητικό πλαίσιο, ο σχεδιασμός και η υλοποίηση μιας σειράς διδασκαλιών στο σχολείο του «Οδυσσέα», που θεμελιώθηκαν στην προσέγγιση του βραζιλιάνου παιδαγωγού Paulo Freire. Με αυτό τον τρόπο η παρούσα εργασία: α) σηματοδοτεί δυνατότητες δημιουργικής προσαρμογής και εφαρμογής μιας από τις πλέον συζητημένες διεθνώς παιδαγωγικές θεωρίες του 20ού αιώνα στη χώρα μας και β) συμβάλλει στο διάλογο για τις εναλλακτικές παιδαγωγικές θεωρίες και πρακτικές οι οποίες μπορούν να εμπνεύσουν εκπαιδευτικούς που δεν εγκλείουν τις αναζητήσεις τους στον ορίζοντα των κυρίαρχων συντηρητικών θεωρήσεων και τεχνικών. (ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ)Freire Paulo Διαπολιτισμική εκπαίδευσηΕκπαίδευση ενηλίκωνhttp://www.biblionet.gr/main.asp?page=results&key=%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%BC%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%82+%CE%BA%CE%B1%CE%B9+%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B5%CE%B9%CE%B4%CE%B7%CF%84%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%B7%CF%83%CE%B7URN:ISBN:960375503646235
institution Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λάρισας "Κωνσταντίνος Κούμας"
collection Κατάλογος
language gre
topic Freire Paulo
Διαπολιτισμική εκπαίδευση
Εκπαίδευση ενηλίκων
spellingShingle Freire Paulo
Διαπολιτισμική εκπαίδευση
Εκπαίδευση ενηλίκων
Γρόλλιος, Γ.
Καρανταΐδου, Ρ.
Κορομπόκης, Δ.
Κοτίνης, Χ.
Λιάμπας, Τ.
Κουρούπη, Φωτεινή, editor
Γραμματισμός και συνειδητοποίηση
description Βιβλιογραφία: σ. 173-179
format
author Γρόλλιος, Γ.
Καρανταΐδου, Ρ.
Κορομπόκης, Δ.
Κοτίνης, Χ.
Λιάμπας, Τ.
Κουρούπη, Φωτεινή, editor
author_facet Γρόλλιος, Γ.
Καρανταΐδου, Ρ.
Κορομπόκης, Δ.
Κοτίνης, Χ.
Λιάμπας, Τ.
Κουρούπη, Φωτεινή, editor
author_sort Γρόλλιος, Γ.
title Γραμματισμός και συνειδητοποίηση
title_short Γραμματισμός και συνειδητοποίηση
title_full Γραμματισμός και συνειδητοποίηση
title_fullStr Γραμματισμός και συνειδητοποίηση
title_full_unstemmed Γραμματισμός και συνειδητοποίηση
title_sort γραμματισμός και συνειδητοποίηση
publisher Μεταίχμιο
publishDate 2003
url http://www.biblionet.gr/main.asp?page=results&key=%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%BC%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%82+%CE%BA%CE%B1%CE%B9+%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B5%CE%B9%CE%B4%CE%B7%CF%84%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%B7%CF%83%CE%B7
work_keys_str_mv AT grolliosg grammatismoskaisyneidētopoiēsē
AT karantaïdour grammatismoskaisyneidētopoiēsē
AT korompokēsd grammatismoskaisyneidētopoiēsē
AT kotinēsch grammatismoskaisyneidētopoiēsē
AT liampast grammatismoskaisyneidētopoiēsē
AT kouroupēphōteinēeditor grammatismoskaisyneidētopoiēsē
_version_ 1756577043182518272