Γραμματισμός και συνειδητοποίηση
Βιβλιογραφία: σ. 173-179
Κύριοι συγγραφείς: | , , , , , |
---|---|
Μορφή: | |
Γλώσσα: | gre |
Έκδοση: |
Μεταίχμιο
2003
|
Θέματα: | |
Διαθέσιμο Online: | http://www.biblionet.gr/main.asp?page=results&key=%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%BC%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%82+%CE%BA%CE%B1%CE%B9+%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B5%CE%B9%CE%B4%CE%B7%CF%84%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%B7%CF%83%CE%B7 |
id |
OAI-LARISA:46235 |
---|---|
spelling |
OAI-LARISA:462352023-01-31T06:20:26ZΓραμματισμός και συνειδητοποίησηΓρόλλιος, Γ. Καρανταΐδου, Ρ.Κορομπόκης, Δ.Κοτίνης, Χ.Λιάμπας, Τ.Κουρούπη, Φωτεινή, editorΜεταίχμιο2003greΒιβλιογραφία: σ. 173-179Περιεχόμενα: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΠΡΩΤΟ ΜΕΡΟΣ: Η ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΟΣ 1. Αιτίες της μετανάστευσης 2. Πρώτες δυσκολίες - επιβίωση και προσαρμογή 3. Σχέσεις με το κράτος 4. Σχέσεις με την κοινωνία 5. Εθνοτική ταυτότητα - σχέσεις με άλλες εθνότητες 6. Εργασία 7. Κατοικία και οικογένεια 8. Ελεύθερος χρόνος 9. Γλώσσα και σχολείο ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ: Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ 1. Η διδασκαλία του πρώτου παραγωγικού θέματος 2. Η διδασκαλία του δεύτερου παραγωγικού θέματος 3. Η διδασκαλία του τρίτου παραγωγικού θέματος ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΣτη Θεσσαλονίκη, το 1998, ιδρύθηκε το σχολείο του «Οδυσσέα«». Πρόκειται για ένα αυτόνομο, συλλογικό και ανιδιοτελές εγχείρημα εκπαιδευτικών στο οποίο έχουν ήδη φοιτήσει πάνω από χίλιοι μετανάστες. Σκοπός του σχολείου είναι η εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας, όχι όμως μόνο ως μέσο προσαρμογής στην κοινωνική πραγματικότητα. Ο γραμματισμός πρέπει να δίνει δυνατότητες στους μετανάστες να αντιμετωπίζουν τις ρατσιστικές πρακτικές, να αμφισβητούν τις εθνικιστικές λογικές και να διεκδικούν κοινωνικά - πολιτικά δικαιώματα. Στο βιβλίο αναλύονται το θεωρητικό πλαίσιο, ο σχεδιασμός και η υλοποίηση μιας σειράς διδασκαλιών στο σχολείο του «Οδυσσέα», που θεμελιώθηκαν στην προσέγγιση του βραζιλιάνου παιδαγωγού Paulo Freire. Με αυτό τον τρόπο η παρούσα εργασία: α) σηματοδοτεί δυνατότητες δημιουργικής προσαρμογής και εφαρμογής μιας από τις πλέον συζητημένες διεθνώς παιδαγωγικές θεωρίες του 20ού αιώνα στη χώρα μας και β) συμβάλλει στο διάλογο για τις εναλλακτικές παιδαγωγικές θεωρίες και πρακτικές οι οποίες μπορούν να εμπνεύσουν εκπαιδευτικούς που δεν εγκλείουν τις αναζητήσεις τους στον ορίζοντα των κυρίαρχων συντηρητικών θεωρήσεων και τεχνικών. (ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ)Freire Paulo Διαπολιτισμική εκπαίδευσηΕκπαίδευση ενηλίκωνhttp://www.biblionet.gr/main.asp?page=results&key=%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%BC%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%82+%CE%BA%CE%B1%CE%B9+%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B5%CE%B9%CE%B4%CE%B7%CF%84%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%B7%CF%83%CE%B7URN:ISBN:960375503646235 |
institution |
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λάρισας "Κωνσταντίνος Κούμας" |
collection |
Κατάλογος |
language |
gre |
topic |
Freire Paulo Διαπολιτισμική εκπαίδευση Εκπαίδευση ενηλίκων |
spellingShingle |
Freire Paulo Διαπολιτισμική εκπαίδευση Εκπαίδευση ενηλίκων Γρόλλιος, Γ. Καρανταΐδου, Ρ. Κορομπόκης, Δ. Κοτίνης, Χ. Λιάμπας, Τ. Κουρούπη, Φωτεινή, editor Γραμματισμός και συνειδητοποίηση |
description |
Βιβλιογραφία: σ. 173-179 |
format |
|
author |
Γρόλλιος, Γ. Καρανταΐδου, Ρ. Κορομπόκης, Δ. Κοτίνης, Χ. Λιάμπας, Τ. Κουρούπη, Φωτεινή, editor |
author_facet |
Γρόλλιος, Γ. Καρανταΐδου, Ρ. Κορομπόκης, Δ. Κοτίνης, Χ. Λιάμπας, Τ. Κουρούπη, Φωτεινή, editor |
author_sort |
Γρόλλιος, Γ. |
title |
Γραμματισμός και συνειδητοποίηση |
title_short |
Γραμματισμός και συνειδητοποίηση |
title_full |
Γραμματισμός και συνειδητοποίηση |
title_fullStr |
Γραμματισμός και συνειδητοποίηση |
title_full_unstemmed |
Γραμματισμός και συνειδητοποίηση |
title_sort |
γραμματισμός και συνειδητοποίηση |
publisher |
Μεταίχμιο |
publishDate |
2003 |
url |
http://www.biblionet.gr/main.asp?page=results&key=%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%BC%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%82+%CE%BA%CE%B1%CE%B9+%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B5%CE%B9%CE%B4%CE%B7%CF%84%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%B7%CF%83%CE%B7 |
work_keys_str_mv |
AT grolliosg grammatismoskaisyneidētopoiēsē AT karantaïdour grammatismoskaisyneidētopoiēsē AT korompokēsd grammatismoskaisyneidētopoiēsē AT kotinēsch grammatismoskaisyneidētopoiēsē AT liampast grammatismoskaisyneidētopoiēsē AT kouroupēphōteinēeditor grammatismoskaisyneidētopoiēsē |
_version_ |
1756577043182518272 |