Στου γλιτωμού το χάζι

Η παρουσία του Θεόδωρου Ντόρρου στις νεότερες Ιστορίες της Λογοτεχνίας μας και στη βιβλιογραφία του ελληνικού υπερρεαλισμού δημιουργεί τόσα περίπου προβλήματα, όσα και λύνει. Έτσι, εικοσιτέσσερα χρόνια μετά την Τρίτη (= πρώτη κριτική), εξαντλημένη, έκδοση της μοναδικής ποιητικής συλλογής του, "...

Πλήρης περιγραφή

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριοι συγγραφείς: Ντόρρος, Θεόδωρος, Αργυρίου, Αλέξανδρος, prefacer
Μορφή:
Γλώσσα:gre
Έκδοση: Αμοργός 1981
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%98%CE%B5%CF%8C%CE%B4%CF%89%CF%81%CE%BF%CF%82_%CE%9D%CF%84%CF%8C%CF%81%CF%81%CE%BF%CF%82
Περιγραφή
Περίληψη:Η παρουσία του Θεόδωρου Ντόρρου στις νεότερες Ιστορίες της Λογοτεχνίας μας και στη βιβλιογραφία του ελληνικού υπερρεαλισμού δημιουργεί τόσα περίπου προβλήματα, όσα και λύνει. Έτσι, εικοσιτέσσερα χρόνια μετά την Τρίτη (= πρώτη κριτική), εξαντλημένη, έκδοση της μοναδικής ποιητικής συλλογής του, "Στου Γλυτωμού το Χάζι (Παρίσι: 1930, 1931, Αθήνα: 1981), σκόπιμη κρίνεται μια τέταρτη έκδοσή της, με σχόλιο των νέων γραμματολογικών στοιχείων που έχουν προκύψει στο μεταξύ. Εξηγούμαι. Η "μητροπολιτική" ανάγνωση που προτείνουν οι μείζονες μελετητές του Θεόδωρου Ντόρρου σήμερα, εγγράφει τον ποιητή σε μια διελκυστίνδα ματαιωμένου υπερρεαλισμού ή λανθάνοντως μοντερνισμού. Η ερμηνεία αυτή, όπως θα προσπαθήσει να δείξει η παρούσα εισαγωγή, διεξάγεται ίσως με λάθος όρους. [...] (Από την έκδοση)