Διαπολιτισμικός διάλογος στην εκπαίδευση

Βιβλιογραφία: σ. 510-517

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριοι συγγραφείς: Αγγελίδης, Παναγιώτης, editor, Χατζησωτηρίου, Χριστίνα, editor
Μορφή:
Γλώσσα:gre
Έκδοση: Διάδραση c201
Θέματα:
id OAI-LARISA:47987
spelling OAI-LARISA:479872022-07-27T04:24:48ZΔιαπολιτισμικός διάλογος στην εκπαίδευσηΑγγελίδης, Παναγιώτης, editorΧατζησωτηρίου, Χριστίνα, editorΔιάδρασηc2013greΒιβλιογραφία: σ. 510-517Η έννοια της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης εμπερικλείει το μακρο-επίπεδο του κράτους και των θεσμικών δομών του, το μεσο-επίπεδο του σχολείου και το μικρο-επίπεδο της σχολικής τάξης. Η διαπολιτισμική εκπαίδευση θέτει προ των κρατικών δομών το ζήτημα της διαμόρφωσης πολιτικών σε εθνικό επίπεδο προς αναγνώριση του διαπολιτισμικού χαρακτήρα των κοινωνιών. Εν τούτοις, δεν είναι ταυτόσημη με την εκ προθέσεως επίσημη πολιτική του κράτους, αλλά βρίσκεται σε συνάρτηση με τις πρωτοβουλίες των επιμέρους ιθυνόντων και εκπαιδευτικών. Συνεπώς, η διαπολιτισμική πολιτική αφορά τις εκπαιδευτικές πρακτικές που αναπτύσσονται από το κράτος και αναδιαμορφώνονται μέσω της εφαρμογής τους στο σχολείο και στη σχολική τάξη. Η διεθνής βιβλιογραφία αναφορικά στη διαπολιτισμική εκπαίδευση εστιάζει αποκλειστικά είτε στην κρατική διαχείριση της πολιτισμικής πολυμορφίας της κοινωνίας, είτε στην πρακτική διάσταση της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Ωστόσο, η μακρο-θεώρηση της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης παρορεί την "ανθρώπινη διαμεσολάβηση" στη διαμόρφωση και την εφαρμογή εκπαιδευτικής πολιτικής. Αντιθέτως, οι εκάστοτε μικρο-θεωρήσεις παραβλέπουν την πολιτική δομή των σύγχρονων διαπολιτισμικών κρατών, αλλά και των επιπτώσεών της στις διαπολιτισμικές διεργασίες. Και οι δύο θεωρήσεις αποδεικνύονται ανεπαρκείς στην επεξέταση της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Σε αυτό το βιβλίο θα συνεξετάσουμε τα τρία επίπεδα, δηλαδή το επίπεδο του κράτους, του σχολείου και της σχολικής τάξης, ενώ θα διαπραγματευτούμε το μείζον θέμα της εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών. Στόχος μας είναι αυτό το βιβλίο να εισαγάγει τον αναγνώστη στη θεωρία, πολιτικές και πρακτικές της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης καθώς και σε βασικά θέματα που σχετίζονται με τον τομέα αυτό, τόσο σε θεωρητικό αλλά και σε ερευνητικό επίπεδο. Το βιβλίο αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους εν υπηρεσία εκπαιδευτικούς αλλά και τους υποψήφιους εκπαιδευτικούς. Τα κείμενα εισαγάγουν τον αναγνώστη στη θεωρητική και ερευνητική πτυχή του θέματος και θα μπορούν να αξιοποιηθούν από ακαδημαϊκούς σε Ελλάδα και Κύπρο. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)Διαπολιτισμική εκπαίδευσηURN:ISBN:978618505901947987
institution Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λάρισας "Κωνσταντίνος Κούμας"
collection Κατάλογος
language gre
topic Διαπολιτισμική εκπαίδευση
spellingShingle Διαπολιτισμική εκπαίδευση
Αγγελίδης, Παναγιώτης, editor
Χατζησωτηρίου, Χριστίνα, editor
Διαπολιτισμικός διάλογος στην εκπαίδευση
description Βιβλιογραφία: σ. 510-517
format
author Αγγελίδης, Παναγιώτης, editor
Χατζησωτηρίου, Χριστίνα, editor
author_facet Αγγελίδης, Παναγιώτης, editor
Χατζησωτηρίου, Χριστίνα, editor
author_sort Αγγελίδης, Παναγιώτης, editor
title Διαπολιτισμικός διάλογος στην εκπαίδευση
title_short Διαπολιτισμικός διάλογος στην εκπαίδευση
title_full Διαπολιτισμικός διάλογος στην εκπαίδευση
title_fullStr Διαπολιτισμικός διάλογος στην εκπαίδευση
title_full_unstemmed Διαπολιτισμικός διάλογος στην εκπαίδευση
title_sort διαπολιτισμικός διάλογος στην εκπαίδευση
publisher Διάδραση
publishDate c201
work_keys_str_mv AT angelidēspanagiōtēseditor diapolitismikosdialogosstēnekpaideusē
AT chatzēsōtēriouchristinaeditor diapolitismikosdialogosstēnekpaideusē
_version_ 1739541063342751744