Περίληψη: | Το βιβλίο αυτό εξετάζει τις επιδράσεις του ευρωπαϊσμού στη διαπολιτισμική εκπαίδευση εστιάζοντας σε όλα τα επίπεδα και στάδια της τροχιάς της εκπαιδευτικής πολιτικής: από το υπερεθνικό στο σχολικό επίπεδο και από την ανάπτυξη, στην υιοθέτηση και την εφαρμογή της διαπολιτισμικής εκπαιδευτικής πολιτικής.
Ο «δεσποτικός» ρόλος του κράτους στη δημιουργία εκπαιδευτικής πολιτικής αντικατοπτρίζεται στα εκπαιδευτικά συστήματα των πλείστων ευρωπαϊκών κρατών. Το ευρωπαϊκό κοινωνικο-ιστορικό περιβάλλον επιβεβαιώνει την παραδοχή ότι η εκπαιδευτική πολιτική, όπως αναπτύσσεται και εφαρμόζεται στα επί μέρους κράτη-μέλη, είναι συνυφασμένη με την οικοδόμηση του έθνους-κράτους. Εν τούτοις, στην εποχή της ύστερης μετανεωτερικότητας, η κεντρική θέση του έθνους-κράτους έχει περιοριστεί λόγω ενός ευρέως φάσματος νέων κοινωνικο-πολιτικών και οικονομικών εξελίξεων. Η διεύρυνση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η μετανάστευση και ο ευρωπαϊσμός είναι οι συχνότερα αναφερόμενοι συντελεστικοί παράγοντες. Οι συνέπειες των εξελίξεων αυτών ολοένα και εντείνονται, ενώ η εκπαιδευτική διαχείριση του πολιτισμικού πλουραλισμού εξακολουθεί να αποτελεί αντικείμενο διαπραγματεύσεων μεταξύ ευρωπαϊκών οργανισμών, κρατικών φορέων, της πολιτείας, των ακαδημαϊκών και των εκπαιδευτικών. Ωστόσο, παραμένει ακόμη αδιερεύνητος ο αντίκτυπος αυτών, των εν τη γενέσει εξελίξεων, στη διαπολιτισμική εκπαίδευση. Το παρόν βιβλίο αποσκοπεί να σκιαγραφήσει τους παράγοντες αυτούς, με επίκεντρο την εξέλιξη της κυπριακής διαπολιτισμικής εκπαίδευσης στο ευρωπαϊκό συγκείμενο. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
|