Περίληψη: | (. . .) Στο βιβλίο αυτό επιχειρείται να αναλυθεί η πραγματικά σύνθετη λειτουργία της μάθησης προκειμένου να κατανοηθεί το πώς μαθαίνουμε και αποκτούμε γνώσεις και να συνειδητοποιηθούν οι δυσκολίες της λειτουργίας αυτής. Η ενημέρωση αυτή θεωρούμε ότι είναι αναγκαία και χρήσιμη για εκείνον που διδάσκει, αλλά και επωφελής για εκείνον που μαθαίνει. Η θεώρηση, μελέτη και ανάλυση της μάθησης που παρουσιάζεται σ’ αυτό το βιβλίο γίνεται από τη σκοπιά της «Γνωστικής Ψυχολογίας». Αυτή η «γνωστική προσέγγιση της μάθησης» δεν οφείλεται απλώς στην ανάγκη υιοθέτησης των αρχών του «γνωστικού μοντέλου», αλλά και στο ότι η Γνωστική Ψυχολογία εκφράζει έναν άλλο τρόπο θεώρησης του ανθρώπου και μια διαφορετική προσέγγιση στον τρόπο μελέτης και έρευνας του θέματος της μάθησης και απόκτησης των γνώσεων, αποσκοπώντας όχι στην τροποποίηση και συμμόρφωση της συμπεριφοράς, αλλά στην αναγνώριση και στο σεβασμό της «ατομικότητας και ιδιαιτερότητας του κάθε προσώπου». Προσδιοριζόμενη από τέτοιο προσανατολισμό και στόχο, η Γνωστική Ψυχολογία εύστοχα έχει χαρακτηριστεί ως «επανάσταση στην Ψυχολογία». (ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ)
|