Κριτική επικοινωνιακή διδασκαλία

Βιβλιογραφία: σ. 317-324

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Κοσσυβάκη, Φωτεινή
Μορφή:
Γλώσσα:gre
Έκδοση: Gutenberg c199
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:https://biblionet.gr/%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%89%CF%80%CE%BF/?personid=20809
id OAI-LARISA:51253
spelling OAI-LARISA:512532022-01-21T08:34:19ZΚριτική επικοινωνιακή διδασκαλίαΚοσσυβάκη, ΦωτεινήGutenbergc1997greΒιβλιογραφία: σ. 317-324Ευρετήριο: σ. 325-332Το παρόν σύγγραμμα αποτελεί μια προσπάθεια προσέγγισης της διδακτικής πράξης ιδιαίτερα του δημοτικού σχολείου. Εκφράζει τη θέση ότι το σχολείο επιβάλλεται να μετατραπεί από ένα χώρο απομόνωσης σ' ένα χώρο ασφάλειας, ανοιχτής επικοινωνίας και συλλογικής δράσης, έτσι ώστε ν' αποτελεί το χώρο ατομικής και κοινωνικής αφύπνισης του μαθητή. Ο χώρος αυτός θα βιώνεται από τον ίδιο το μαθητή ως χώρος ορμητηρίου και εξόδου του προς τον κόσμο. Σημαντική θέση σ' αυτό το μοντέλο διδασκαλίας κατέχει ο παρεμβατικός ρόλος του εκπαιδευτικού, ο οποίος καλείται να διαμεσολαβήσει ανάμεσα στους δύο πόλους των παιδαγωγικών αντινομιών, όπως ανάμεσα στην έλλειψη και την υπερβολή της διδακτικής πράξης, ανάμεσα στην καθοδήγηση και τη χειραφέτηση του μαθητή, ανάμεσα στη συντήρηση και την πρόοδο, ανάμεσα στη γενική και την ειδική περίπτωση της παιδαγωγικής και της διδακτικής πράξης, αναζητώντας πάντα χώρους δράσης προκειμένου να επιτύχει το εφικτό ανάμεσα στην ελλειμματική υπαρκτή και στην επιθυμητή σχολική πραγματικότητα. Βασική προϋπόθεση αυτής της παρέμβασης του εκπαιδευτικού αποτελεί η ύπαρξη ανοιχτών αναλυτικών προγραμμάτων, η ευελιξία στις μεθόδους διδασκαλίας και η ευελιξία στη θεσμική οργάνωση της σχολικής ζωής. Η ανοιχτότητα και η ευελιξία αποτελούν το πλαίσιο για τη διαμόρφωση συνθηκών ανοιχτής επικοινωνίας και ισότιμης αλληλεπίδρασης, συνεργασίας και συλλογικής ευθύνης μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητών, καταστάσεις απαραίτητες για την αυτονομία και τη χειραφέτηση των μαθητών, για τον εξανθρωπισμό και τον εξορθολογισμό της διδακτικής πράξης. (ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ)ΔιδασκαλίαΔιδακτικήhttps://biblionet.gr/%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%89%CF%80%CE%BF/?personid=20809URN:ISBN:960010683551253
institution Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λάρισας "Κωνσταντίνος Κούμας"
collection Κατάλογος
language gre
topic Διδασκαλία
Διδακτική
spellingShingle Διδασκαλία
Διδακτική
Κοσσυβάκη, Φωτεινή
Κριτική επικοινωνιακή διδασκαλία
description Βιβλιογραφία: σ. 317-324
format
author Κοσσυβάκη, Φωτεινή
author_facet Κοσσυβάκη, Φωτεινή
author_sort Κοσσυβάκη, Φωτεινή
title Κριτική επικοινωνιακή διδασκαλία
title_short Κριτική επικοινωνιακή διδασκαλία
title_full Κριτική επικοινωνιακή διδασκαλία
title_fullStr Κριτική επικοινωνιακή διδασκαλία
title_full_unstemmed Κριτική επικοινωνιακή διδασκαλία
title_sort κριτική επικοινωνιακή διδασκαλία
publisher Gutenberg
publishDate c199
url https://biblionet.gr/%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%89%CF%80%CE%BF/?personid=20809
work_keys_str_mv AT kossybakēphōteinē kritikēepikoinōniakēdidaskalia
_version_ 1735091459753771008