Περίληψη: | Στο παρόν βιβλίο τα Κριτήρια αξιολόγησης ανά ενότητα περιέχουν ενδεικτικά κείμενα και ερωτήσεις που αντιστοιχούν στις προβλεπόμενες για διδασκαλία ενότητες του βιβλίου, με βάση τη θεματική κάθε ενότητας καθώς και τα γραμματικοσυντακτικά και λεξιλογικά φαινόμενα που περιλαμβάνονται στην ύλη της. Ακολουθούν επίσης τη στοχοθεσία του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας και είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας.
Τα Ανακεφαλαιωτικά κριτήρια αξιολόγησης καλύπτουν αντίστοιχα όλο το φάσμα των θεμάτων και μορφοσυντακτικών φαινομένων από όλες τις διδακτικές ενότητες.
Όλα τα Κριτήρια περιέχουν σύντομα κείμενα, συνήθως διασκευασμένα. Σε κάθε κείμενο υπάρχει αναφορά στην πηγή από την οποία αντλήθηκε το κείμενο. Ως προς τα μορφοσυντακτικά φαινόμενα δόθηκε έμφαση στην αξιολόγηση της ικανότητας των μαθητών/-τριών να κατανοούν τη λειτουργία τους στον λόγο, σύμφωνα και με τις οδηγίες αξιολόγησης. Όπου κρίθηκε αναγκαίο, δίνονται και εναλλακτικές ερωτήσεις/ασκήσεις ώστε ο/η μαθητής/-τρια να ασκηθεί σε περισσότερες ερωτήσεις.
Η παραγωγή λόγου είναι ενταγμένη σε επικοινωνιακό πλαίσιο και σε καθορισμένο κειμενικό είδος (άρθρο, επιστολή, ημερολόγιο, ομιλία κ.ά.) και έκταση.
Σε κάθε κριτήριο δίνονται απαντήσεις στις ερωτήσεις και ενδεικτική ανάπτυξη του θέματος παραγωγής λόγου, η οποία με κανένα τρόπο δεν πρέπει να αποστηθίζεται αλλά να αποτελεί έναν παραδειγματικό τρόπο ανάπτυξης, στον οποίο ο μαθητής θα συμπεριλάβει τα δικά του βιώματα, σκέψεις και προτάσεις. (Απόσπασμα από την εισαγωγή της έκδοσης
|