Επιστήμες της εκπαίδευσης
Περιέχει βιβλιογραφία στο τέλος κάθε κεφαλαίου
Κύριοι συγγραφείς: | , |
---|---|
Μορφή: | |
Γλώσσα: | gre |
Έκδοση: |
Gutenberg
c202
|
Θέματα: |
id |
OAI-LARISA:53231 |
---|---|
institution |
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λάρισας "Κωνσταντίνος Κούμας" |
collection |
Κατάλογος |
language |
gre |
topic |
Παιδαγωγική Εκπαίδευση Εκπαίδευση |
spellingShingle |
Παιδαγωγική Εκπαίδευση Εκπαίδευση Ανδρούσου, Αλεξάνδρα, editor Τσάφος, Βασίλης, editor Επιστήμες της εκπαίδευσης |
description |
Περιέχει βιβλιογραφία στο τέλος κάθε κεφαλαίου |
format |
|
author |
Ανδρούσου, Αλεξάνδρα, editor Τσάφος, Βασίλης, editor |
author_facet |
Ανδρούσου, Αλεξάνδρα, editor Τσάφος, Βασίλης, editor |
author_sort |
Ανδρούσου, Αλεξάνδρα, editor |
title |
Επιστήμες της εκπαίδευσης |
title_short |
Επιστήμες της εκπαίδευσης |
title_full |
Επιστήμες της εκπαίδευσης |
title_fullStr |
Επιστήμες της εκπαίδευσης |
title_full_unstemmed |
Επιστήμες της εκπαίδευσης |
title_sort |
επιστήμες της εκπαίδευσης |
publisher |
Gutenberg |
publishDate |
c202 |
work_keys_str_mv |
AT androusoualexandraeditor epistēmestēsekpaideusēs AT tsaphosbasilēseditor epistēmestēsekpaideusēs |
_version_ |
1745248685849051136 |
spelling |
OAI-LARISA:532312022-09-28T07:21:42ZΕπιστήμες της εκπαίδευσηςΑνδρούσου, Αλεξάνδρα, editorΤσάφος, Βασίλης, editorGutenbergc2020greΠεριέχει βιβλιογραφία στο τέλος κάθε κεφαλαίουΠΡΟΛΟΓΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΕΝΟΤΗΤΑ Α' ΠΩΣ ΦΤΑΣΑΜΕ ΩΣ ΕΔΩ Βασίλης Τσάφος 1. Η πορεία της παιδαγωγικής σκέψης: Από την Παιδαγωγική στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης Παναγιώτης Κιμουρτζής 2. Ιστορία της Εκπαίδευσης: Η εξέλιξη του σχολικού θεσμού Χάρης Αθανασιάδης 3. Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο: Η δύσκολη πορεία προς το δημοκρατικό σχολείο (1834-2020) Δέσποινα Καρακατσάνη και Παυλίνα Νικολοπούλου 4. Ιστορία Ελληνικής Παιδαγωγικής ΕΝΟΤΗΤΑ Β' ΞΕΚΙΝΩΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΘΕΣΜΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ Ρένια Γασπαράτου 1. Μια μικρή εισαγωγή στη Φιλοσοφία της Εκπαίδευσης Γιώργος Σταμέλος 2. Η εκπαιδευτική πολιτική Πέτρος Πασιαρδής και Αντώνιος Καφά 3. Διοίκηση και ηγεσία στους σχολικούς οργανισμούς Ευστράτιο, Σοφού 4. Η Συγκριτική Εκπαίδευση ΕΝΟΤΗΤΑ Γ' ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΟΩΝΤΑΣ ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ Νέλλη Ασκούνη 1. Σχολείο και κοινωνικές ανισότητες: Η κοινωνιολογική προσέγγιση της εκπαίδευσης Δήμητρα Μακρυνιώτη 2. Κοινωνιολογικές προσεγγίσεις της παιδικής ηλικίας Έφη Πλεξουσάκη 3. Ανθρωπολογία της Εκπαίδευσης και Εθνογραφία του Σχολείου Άννα Φραγκουδάκη 4. Γλώσσα και Εκπαίδευση: Η γλώσσα, θεμέλιο της μάθησης και της σκέψης Πέτρος Χαραβιτσίδης 5. Εκπαίδευση και κοινωνική δικαιοσύνη: Η συμβολή της Κριτικής Παιδαγωγικής ΕΝΟΤΗΤΑ Δ' ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ: ΣΧΕΣΕΙΣ, ΓΝΩΣΕΙΣ, ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ Δόμνα (Μίκα) Κακανά 1. Παιδαγωγικά θέματα και εκπαιδευτική διαδικασία Μαρία Σφυρόερα 2. Γνωστικές διαστάσεις στη μάθηση και εκπαιδευτική διαδικασία Καλλιρρόη Παπαδοπούλου 3. Θεωρητικές προσεγγίσεις της ανάπτυξης των παιδιών και εκπαίδευση Άννα Μπίμπου-Νάκου και Σταυρούλα Κάργα 4. Ψυχολογία και εκπαίδευση: Το παράδειγμα των συναισθηματικών σχέσεων των εκπαιδευτικών Λήδα Αναγνωστάκη 5. Ψυχανάλυση και σχολείο ΕΝΟΤΗΤΑ Ε' ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΕΣ Θάλεια Δραγώνα 1. Σχολείο και κοινότητα Αλεξάνδρα Ανδρούσου 2. Εθνοπολιτισμικές διαφορές και εκπαίδευση Ευγενία Φλογαΐτη 3. Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση/Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη Ευδοξία Ντεροπούλου-Ντέρου 4. Σπουδές στην Αναπηρία και Ενταξιακή Εκπαίδευση Θανάσης Καραλής 5. Δια βίου μάθηση και εκπαίδευση ενηλίκων ΕΝΟΤΗΤΑ ΣΤ' ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΜΙΑ ΣΥΝΕΧΗΣ ΠΡΟΚΛΗΣΗ Βασίλης Τσάφος 1. Η εκπαιδευτική έρευνα: Μια σύντομη εισαγωγή Ηρώ Βούλγαρη 2. Ποσοτικές προσεγγίσεις στην εκπαιδευτική έρευνα Γιώργος Τσιώλης 3. Η ποιοτική προσέγγιση στην εκπαιδευτική έρευνα Ελένη Κατσαρού και Βασίλης Τσάφος 4. Η εκπαιδευτική έρευνα-δράση Σοφία Αυγητίδου 5. Προσανατολισμοί της εκπαιδευτικής έρευνας στην Ελλάδα ΕΝΟΤΗΤΑ Ζ' ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΠΕΔΙΟ: ΑΠΑΝΤΩΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΚΛΗΣΗ Αλεξάνδρα Ανδρούσου 1. Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις στο πεδίο: Μια δυναμική εξέλιξη των Επιστημών της Εκπαίδευσης Θάλεια Αραγώνα και Άννα Φραγκουδάκη 2. Το Πρόγραμμα «Εκπαίδευση Μουσουλμανοπαίδων»: Μια πολυεπίπεδη εκπαιδευτική παρέμβαση Ευαγγελία Τρέσσου και Σούλα Μητακίδου 3. Πρόγραμμα για την εκπαίδευση παιδιών Ρομά: Κύκλοι συνεργασιών και δίκτυα συνεργατών Παυλίνα Χατζή Θεοδούλου-Λοϊζίδου, Μαρία Ηρακλέους, Έφη Παπαριστοδήμου, Μαρία Πιτζιολή και Χριστίνα Σταύρου 4. Ένα παράδειγμα εφαρμογής μετασχηματιστικών μοντέλων επαγγελματικής μάθησης σε συγκεντρωτικό εκπαιδευτικό σύστημα: Η περίπτωση της Κύπρου Αλεξάνδρα Ανδρούσου 5. Παιδαγωγική παρέμβαση σε μια δομή φιλοξενίας προσφύγων (Ελαιώνας): Μια έρευνα-δράση ανάμεσα στην τυπική και μη τυπική εκπαίδευση ΑΝΤΙ ΕΠΙΛΟΓΟΥ Αλεξάνδρα Ανδρούσου και Βασίλης Τσάφος Και όλα αυτά γιατί; Σε τι χρησιμεύουν τελικά οι Επιστήμες της Εκπαίδευσης; Επιμέλεια: Βασίλης Τσάφος, Αλεξάνδρα Ανδρούσου Διορθώσεις: Μ. ΚλαυδιανούΤο βιβλίο αποτελεί μια εισαγωγή στο διεπιστημονικό αυτό πεδίο, μέσα από κείμενα που έχουν συγγραφεί από επιστήμονες ειδικούς σε κάθε τομέα με σημαντική εμπειρία στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών σε ποικίλα πλαίσια. Η συγκρότηση αυτού του τόμου στηρίζεται στην αντίληψη ότι οι Επιστήμες της Εκπαίδευσης δεν είναι απλώς το άθροισμα των επιμέρους Επιστημών. Περιέχει κείμενα με ερευνητικά και θεωρητικά δεδομένα σχετικά με τα ζητήματα της εκπαίδευσης και αναδεικνύει όχι μόνο τις ποικίλες οπτικές και επιστημονικές προσεγγίσεις αλλά και την ανάγκη σύνδεσής τους στην προοπτική κατανόησης του σχολείου ως θεσμού και της εκπαιδευτικής πράξης. Στόχος είναι να γίνουν εμφανείς οι συνδέσεις και οι αλληλεπιδράσεις ανάμεσα στις επιστημονικές προσεγγίσεις της εκπαίδευσης. Το βιβλίο απευθύνεται κυρίως σε φοιτητές και φοιτήτριες που για πρώτη φορά έρχονται σε επαφή με τα ζητήματα των Επιστημών της Εκπαίδευσης αλλά και σε εκπαιδευτικούς και ερευνητές που ενδιαφέρονται για την εκπαίδευση. Στόχος των κειμένων είναι να προτείνουν στους αναγνώστες ποικίλες οπτικές ανάγνωσης των εκπαιδευτικών ζητημάτων με απλό και άμεσα τεκμηριωμένο τρόπο. Ταυτόχρονα, τους παροτρύνουν να μελετήσουν κείμενα, που παρατίθενται, είτε για να στηρίξουν μια θέση είτε ως έναυσμα για επεξεργασία τους. Υπάρχουν εργασίες-ασκήσεις που προσανατολίζουν σε ενεργό και δημιουργική ανάγνωση, καθώς και προτάσεις για περαιτέρω μελέτη στο συγκεκριμένο θέμα. Μια ανοιχτή και δυναμική συνάντηση γύρω από το πάντα επίκαιρο θέμα της εκπαίδευσης ως πεδίο έρευνας και πράξηςΠαιδαγωγικήΕκπαίδευσηΕκπαίδευσηURN:ISBN:978960012118653231 |