Παιδαγωγική της αλληλεγγύης
Τίτλος πρωτοτύπου: Paulo Freire, Ana Maria Araujo Freire, Walter de Oliveira, Pedagogy of Solitarity
Κύριοι συγγραφείς: | , , , , |
---|---|
Μορφή: | |
Γλώσσα: | gre |
Έκδοση: |
Επίκεντρο
2021
|
Θέματα: |
id |
OAI-LARISA:53289 |
---|---|
spelling |
OAI-LARISA:532892022-09-30T08:47:02ZΠαιδαγωγική της αλληλεγγύηςFreire, Paulo Freire, Ana Maria AraujoOliveira, Walter deΤσιάκαλος, Γιώργος, prefacerΤσιάκαλος, Σταύρος, translatorΕπίκεντρο2021greΤίτλος πρωτοτύπου: Paulo Freire, Ana Maria Araujo Freire, Walter de Oliveira, Pedagogy of SolitarityΕυρετήριο: σ. 189-191ο βιβλίο της Nita Freire και του Walter de Oliveira, για μια ακόμη φορά, μας υπενθυμίζει την επιμονή του Φρέιρε στη διανοητική συνοχή, μια συνοχή που περιορίζει το χάσμα μεταξύ λόγου και δράσης και ελαχιστοποιεί τις αντιφάσεις που συχνά παραλύουν προοδευτικά πολιτικά εγχειρήματα. Στην ουσία, ο Φρέιρε πάντα μας καλούσε να ενστερνιστούμε την ελπίδα ως μια μετασχηματιστική δύναμη, κατανοώντας τις σχέσεις μας μέσα στον κόσμο και με τον κόσμο, ως ιστορικούς παράγοντες, που μας κάνουν ικανούς να αποκαλύψουμε και να καταγγείλουμε κάθε μορφή καταπίεσης, έτσι ώστε να αναγγείλουμε έναν πιο δίκαιο και πιο ανθρώπινο κόσμο. (Donaldo Macedo) Για τον Φρέιρε, στην αλληλεγγύη ως πράξη συμπαράστασης οδηγούνται οι άνθρωποι ξεκινώντας από διαφορετικές κοσμοθεωρητικές αφετηρίες και χρησιμοποιώντας διαφορετικούς δρόμους. Το ουσιαστικό κοινό γνώρισμα σε όλες τις περιπτώσεις είναι η συμπαράσταση στους καταπιεσμένους σε όλα όσα έχουν ανάγκη - τόσο "στο ποτήρι νερό" όσο και στον πολιτικό αγώνα ενάντια στην καταπάτηση των δικαιωμάτων τους, ενάντια στην εκμετάλλευση, στις διακρίσεις, στο ρατσισμό και στον κοινωνικό αποκλεισμό. Με την έννοια αυτή η πράξη αλληλεγγύης μπορεί να λειτουργήσει ως συνεκτικός ιστός ανάμεσα σε ανθρώπους που έχουν διαφορετικές απόψεις σε μια σειρά άλλων θεμάτων. Αυτή η πεποίθηση, που χαρακτηρίζει τη ζωή του και διαπερνά όλο το έργο του, είναι ίσως το σημαντικότερο μήνυμα αυτού του βιβλίου προς όσες/ους αγωνίζονται για μια πραγματικά ανθρώπινη κοινωνία. (Γιώργος Τσιάκαλος) Η γενναιοδωρία του Πάουλο, η έντονη προσωπικότητά του, η εμπιστοσύνη του στους ανθρώπους και η πίστη του στην εκπαίδευση ως προϋπόθεση της ικανότητας των ανθρώπων να αποφασίζουν για τη ζωή τους και να πράττουν ανάλογα για την αντιμετώπιση των δύσκολων συνθηκών, είναι απαραίτητα στοιχεία για την κατανόηση των προκλήσεων που αντιμετωπίζουμε σ' αυτές τις μαύρες περιόδους της ιστορίας μας. Στις εμπειρίες που απόκτησε στη ζωή του ο Πάουλο είδαμε μια εκπληκτική επιβεβαίωση της ανθρώπινης αλληλεγγύης. (Henry A. Giroux)Freire PauloΠαιδαγωγικήΑλληλεγγύηURN:ISBN:978960458993753289 |
institution |
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λάρισας "Κωνσταντίνος Κούμας" |
collection |
Κατάλογος |
language |
gre |
topic |
Freire Paulo Παιδαγωγική Αλληλεγγύη |
spellingShingle |
Freire Paulo Παιδαγωγική Αλληλεγγύη Freire, Paulo Freire, Ana Maria Araujo Oliveira, Walter de Τσιάκαλος, Γιώργος, prefacer Τσιάκαλος, Σταύρος, translator Παιδαγωγική της αλληλεγγύης |
description |
Τίτλος πρωτοτύπου: Paulo Freire, Ana Maria Araujo Freire, Walter de Oliveira, Pedagogy of Solitarity |
format |
|
author |
Freire, Paulo Freire, Ana Maria Araujo Oliveira, Walter de Τσιάκαλος, Γιώργος, prefacer Τσιάκαλος, Σταύρος, translator |
author_facet |
Freire, Paulo Freire, Ana Maria Araujo Oliveira, Walter de Τσιάκαλος, Γιώργος, prefacer Τσιάκαλος, Σταύρος, translator |
author_sort |
Freire, Paulo |
title |
Παιδαγωγική της αλληλεγγύης |
title_short |
Παιδαγωγική της αλληλεγγύης |
title_full |
Παιδαγωγική της αλληλεγγύης |
title_fullStr |
Παιδαγωγική της αλληλεγγύης |
title_full_unstemmed |
Παιδαγωγική της αλληλεγγύης |
title_sort |
παιδαγωγική της αλληλεγγύης |
publisher |
Επίκεντρο |
publishDate |
2021 |
work_keys_str_mv |
AT freirepaulo paidagōgikētēsallēlengyēs AT freireanamariaaraujo paidagōgikētēsallēlengyēs AT oliveirawalterde paidagōgikētēsallēlengyēs AT tsiakalosgiōrgosprefacer paidagōgikētēsallēlengyēs AT tsiakalosstaurostranslator paidagōgikētēsallēlengyēs |
_version_ |
1745429872088449024 |