Μπρεχτ και Χίτλερ

ΔΙΚΑΙΟΣ ΚΑΙ ΑΔΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ Θα μπορούσε να θεωρηθεί "αυτονόητη" μια θεατρική αντιπαράθεση του Μπρεχτ και του Χίτλερ -αφού ο πρώτος στάθηκε ο σημαντικότερος ανανεωτής του νεότατου θεάτρου κι ο δεύτερος ο μεγαλύτερος καμποτίνος της σύγχρονης Ιστορίας. Ο ένας μετάπλαθε σε επικό θέατρο την ανθρώπ...

Πλήρης περιγραφή

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριοι συγγραφείς: Πλωρίτης, Μάριος, adapter, Brecht, Bertolt, Hitler, Adolf
Μορφή:
Γλώσσα:gre
Έκδοση: Θεμέλιο 1984
Θέματα:
id OAI-LARISA:53947
spelling OAI-LARISA:539472023-07-31T14:35:00ZΜπρεχτ και ΧίτλερΠλωρίτης, Μάριος, adapterBrecht, BertoltHitler, AdolfΘεμέλιο1984greΔΙΚΑΙΟΣ ΚΑΙ ΑΔΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ Θα μπορούσε να θεωρηθεί "αυτονόητη" μια θεατρική αντιπαράθεση του Μπρεχτ και του Χίτλερ -αφού ο πρώτος στάθηκε ο σημαντικότερος ανανεωτής του νεότατου θεάτρου κι ο δεύτερος ο μεγαλύτερος καμποτίνος της σύγχρονης Ιστορίας. Ο ένας μετάπλαθε σε επικό θέατρο την ανθρώπινη εμπειρία κι ο άλλος σκέπαζε με φανφαρονικό "θέατρο" τη διαστροφή και την καταστροφή του ανθρώπου. (Χαρακτηριστική είναι μια αποστροφή του Χίτλερ σ' ένα συνομιλητή του: "Το πρόγραμμά μου; Είσθε, λοιπόν, τόσο αφελής, ώστε να το παίρνετε κατά γράμμα; Δεν βλέπετε ότι είναι μία απάτη, ένα ντεκόρ του θεάτρου μας;"). Πολλές συγκυρίες "δικαιώνουν" αυτή την αντιπαράθεση: σχεδόν συνομίληκοι και σχεδόν συντοπίτες (το αυστριακό Μπραουνάου όπου γεννήθηκε ο Χίτλερ απέχει μόνο 100 χιλιόμετρα απ' τη βαυαρική γενέτειρα του Μπρεχτ, το Άουγκσμπουργκ), στρατεύθηκαν κι οι δυο στον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο... βρέθηκαν κι οι δυο στο Μόναχο, όταν ο Χίτλερ επιχείρησε το πραξικόπημα του 1923... κι από κει κι έπειτα, οι πορείες τους στάθηκαν παράλληλες και, φυσικά, εντελώς αντιθετικές: ο Μπρεχτ άρχισε να καταγγέλλει τη νατσιστική θεομηνία απ' τις πρώτες ριπές της και δεν έπαψε να τη στηλιτεύει ως το φρικιαστικό για την ανθρωπότητα τέλος της [...] Στην παράσταση που παρουσίασε το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδας, ο Μπρεχτ κι ο Χίτλερ είναι σύμβολα αλλά και "φωνή" αυτής της ιστορικής σύγκρουσης. Για τη σύνθεση του έργου, χρησιμποιήθηκαν μόνο γνήσια κείμενά τους -ποιήματα, τραγούδια και σκηνές από θεατρικά έργα του πρώτου, αποσπάσματα απ' το διαβόητο βιβλίο Ο Αγών μου κι από λόγους του δεύτερου. Μέσ' απ' αυτά, προβαίνει ο δραματικός Λόγος και Αντίλογος, κι ο θεατής θα κρίνει ποιος είναι ο "Δίκαιος" και ποιος ο "Άδικος Λόγος".Νεοελληνική λογοτεχνίαΕλληνικά θεατρικά έργα53947
institution Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λάρισας "Κωνσταντίνος Κούμας"
collection Κατάλογος
language gre
topic Νεοελληνική λογοτεχνία
Ελληνικά θεατρικά έργα
spellingShingle Νεοελληνική λογοτεχνία
Ελληνικά θεατρικά έργα
Πλωρίτης, Μάριος, adapter
Brecht, Bertolt
Hitler, Adolf
Μπρεχτ και Χίτλερ
description ΔΙΚΑΙΟΣ ΚΑΙ ΑΔΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ Θα μπορούσε να θεωρηθεί "αυτονόητη" μια θεατρική αντιπαράθεση του Μπρεχτ και του Χίτλερ -αφού ο πρώτος στάθηκε ο σημαντικότερος ανανεωτής του νεότατου θεάτρου κι ο δεύτερος ο μεγαλύτερος καμποτίνος της σύγχρονης Ιστορίας. Ο ένας μετάπλαθε σε επικό θέατρο την ανθρώπινη εμπειρία κι ο άλλος σκέπαζε με φανφαρονικό "θέατρο" τη διαστροφή και την καταστροφή του ανθρώπου. (Χαρακτηριστική είναι μια αποστροφή του Χίτλερ σ' ένα συνομιλητή του: "Το πρόγραμμά μου; Είσθε, λοιπόν, τόσο αφελής, ώστε να το παίρνετε κατά γράμμα; Δεν βλέπετε ότι είναι μία απάτη, ένα ντεκόρ του θεάτρου μας;"). Πολλές συγκυρίες "δικαιώνουν" αυτή την αντιπαράθεση: σχεδόν συνομίληκοι και σχεδόν συντοπίτες (το αυστριακό Μπραουνάου όπου γεννήθηκε ο Χίτλερ απέχει μόνο 100 χιλιόμετρα απ' τη βαυαρική γενέτειρα του Μπρεχτ, το Άουγκσμπουργκ), στρατεύθηκαν κι οι δυο στον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο... βρέθηκαν κι οι δυο στο Μόναχο, όταν ο Χίτλερ επιχείρησε το πραξικόπημα του 1923... κι από κει κι έπειτα, οι πορείες τους στάθηκαν παράλληλες και, φυσικά, εντελώς αντιθετικές: ο Μπρεχτ άρχισε να καταγγέλλει τη νατσιστική θεομηνία απ' τις πρώτες ριπές της και δεν έπαψε να τη στηλιτεύει ως το φρικιαστικό για την ανθρωπότητα τέλος της [...] Στην παράσταση που παρουσίασε το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδας, ο Μπρεχτ κι ο Χίτλερ είναι σύμβολα αλλά και "φωνή" αυτής της ιστορικής σύγκρουσης. Για τη σύνθεση του έργου, χρησιμποιήθηκαν μόνο γνήσια κείμενά τους -ποιήματα, τραγούδια και σκηνές από θεατρικά έργα του πρώτου, αποσπάσματα απ' το διαβόητο βιβλίο Ο Αγών μου κι από λόγους του δεύτερου. Μέσ' απ' αυτά, προβαίνει ο δραματικός Λόγος και Αντίλογος, κι ο θεατής θα κρίνει ποιος είναι ο "Δίκαιος" και ποιος ο "Άδικος Λόγος".
format
author Πλωρίτης, Μάριος, adapter
Brecht, Bertolt
Hitler, Adolf
author_facet Πλωρίτης, Μάριος, adapter
Brecht, Bertolt
Hitler, Adolf
author_sort Πλωρίτης, Μάριος, adapter
title Μπρεχτ και Χίτλερ
title_short Μπρεχτ και Χίτλερ
title_full Μπρεχτ και Χίτλερ
title_fullStr Μπρεχτ και Χίτλερ
title_full_unstemmed Μπρεχτ και Χίτλερ
title_sort μπρεχτ και χίτλερ
publisher Θεμέλιο
publishDate 1984
work_keys_str_mv AT plōritēsmariosadapter mprechtkaichitler
AT brechtbertolt mprechtkaichitler
AT hitleradolf mprechtkaichitler
_version_ 1776686271400247296