Ο κύκλος με την κιμωλία στον Καύκασο

Με το "Επικό Θέατρό" του ο Μπρεχτ έρχεται να κλονίσει τις βασικές αρχές που συγκροτούν την έννοια του "Κλασικού Θεάτρου". Για την αντίληψή του, η σκηνή δεν είναι ο χώρος όπου εκτυλίσσεται η δράση, αλλά όπου ο συγγραφέας απλά και μόνο αφηγείται και παραθέτει ορισμένα δραματικά γεγ...

Πλήρης περιγραφή

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριοι συγγραφείς: Brecht, Bertolt, Ελύτης, Οδυσσέας, translator
Μορφή:
Γλώσσα:gre
Έκδοση: Εταιρία Σπουδών Νεοελληνικού Πολιτισμού και Γενικής Παιδείας 1974
Θέματα:
id OAI-LARISA:54211
spelling OAI-LARISA:542112023-07-31T14:35:00ZΟ κύκλος με την κιμωλία στον ΚαύκασοBrecht, BertoltΕλύτης, Οδυσσέας, translatorΕταιρία Σπουδών Νεοελληνικού Πολιτισμού και Γενικής Παιδείας1974greΜε το "Επικό Θέατρό" του ο Μπρεχτ έρχεται να κλονίσει τις βασικές αρχές που συγκροτούν την έννοια του "Κλασικού Θεάτρου". Για την αντίληψή του, η σκηνή δεν είναι ο χώρος όπου εκτυλίσσεται η δράση, αλλά όπου ο συγγραφέας απλά και μόνο αφηγείται και παραθέτει ορισμένα δραματικά γεγονότα. Η σύγκρουση των χαρακτήρων, εξάλλου, δεν πρέπει, κατά τη γνώμη του, ν' αποβλέπει στην κινητοποίηση των συναισθημάτων του θεατή, αλλά στην ανάπτυξη του μηχανισμού της διαλεκτικής του. Δεν είναι ανάγκη, λέει, να μετέχει ο θεατής στο δράμα. Φτάνει να παρατηρεί ψυχρά και να κρίνει, ώστε να σχηματίζει στο τέλος μια δική του άποψη για τα γεγονότα, να παίρνει μόνος του μια θέση απέναντι σ' αυτά. Και ο άνθρωπος, φυσικά, δεν πρέπει να προβάλλεται με την αιώνια και την οικουμενική σημασία του, όπως γινότανε ώς τώρα, αλλά με τη μεταβλητή και τη "ρέουσα", αυτή που του επιβάλλουν οι κοινωνικές και ιστορικές συνθήκες της εποχής τουΓερμανική λογοτεχνίαΓερμανικά θεατρικά έργα54211
institution Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λάρισας "Κωνσταντίνος Κούμας"
collection Κατάλογος
language gre
topic Γερμανική λογοτεχνία
Γερμανικά θεατρικά έργα
spellingShingle Γερμανική λογοτεχνία
Γερμανικά θεατρικά έργα
Brecht, Bertolt
Ελύτης, Οδυσσέας, translator
Ο κύκλος με την κιμωλία στον Καύκασο
description Με το "Επικό Θέατρό" του ο Μπρεχτ έρχεται να κλονίσει τις βασικές αρχές που συγκροτούν την έννοια του "Κλασικού Θεάτρου". Για την αντίληψή του, η σκηνή δεν είναι ο χώρος όπου εκτυλίσσεται η δράση, αλλά όπου ο συγγραφέας απλά και μόνο αφηγείται και παραθέτει ορισμένα δραματικά γεγονότα. Η σύγκρουση των χαρακτήρων, εξάλλου, δεν πρέπει, κατά τη γνώμη του, ν' αποβλέπει στην κινητοποίηση των συναισθημάτων του θεατή, αλλά στην ανάπτυξη του μηχανισμού της διαλεκτικής του. Δεν είναι ανάγκη, λέει, να μετέχει ο θεατής στο δράμα. Φτάνει να παρατηρεί ψυχρά και να κρίνει, ώστε να σχηματίζει στο τέλος μια δική του άποψη για τα γεγονότα, να παίρνει μόνος του μια θέση απέναντι σ' αυτά. Και ο άνθρωπος, φυσικά, δεν πρέπει να προβάλλεται με την αιώνια και την οικουμενική σημασία του, όπως γινότανε ώς τώρα, αλλά με τη μεταβλητή και τη "ρέουσα", αυτή που του επιβάλλουν οι κοινωνικές και ιστορικές συνθήκες της εποχής του
format
author Brecht, Bertolt
Ελύτης, Οδυσσέας, translator
author_facet Brecht, Bertolt
Ελύτης, Οδυσσέας, translator
author_sort Brecht, Bertolt
title Ο κύκλος με την κιμωλία στον Καύκασο
title_short Ο κύκλος με την κιμωλία στον Καύκασο
title_full Ο κύκλος με την κιμωλία στον Καύκασο
title_fullStr Ο κύκλος με την κιμωλία στον Καύκασο
title_full_unstemmed Ο κύκλος με την κιμωλία στον Καύκασο
title_sort ο κύκλος με την κιμωλία στον καύκασο
publisher Εταιρία Σπουδών Νεοελληνικού Πολιτισμού και Γενικής Παιδείας
publishDate 1974
work_keys_str_mv AT brechtbertolt okyklosmetēnkimōliastonkaukaso
AT elytēsodysseastranslator okyklosmetēnkimōliastonkaukaso
_version_ 1776686275013640192