Νέα προτάγματα για την παιδεία

Πάνου Ι. Πολυχρονόπουλου, πρώην καθηγητού της Φιλοσοφίας της Παιδείας και της Παιδαγωγικής Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Πολυχρονόπουλος, Πάνος Ι.
Μορφή:
Γλώσσα:gre
Έκδοση: Πάνου Ι. Πολυχρονόπουλου 2021
Θέματα:
id OAI-LARISA:55708
spelling OAI-LARISA:557082023-04-20T05:53:54ZΝέα προτάγματα για την παιδείαΠολυχρονόπουλος, Πάνος Ι.Πάνου Ι. Πολυχρονόπουλου2021greΠάνου Ι. Πολυχρονόπουλου, πρώην καθηγητού της Φιλοσοφίας της Παιδείας και της Παιδαγωγικής Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου ΠατρώνΜετά την χρεωκοπία της χώρας, προκύπτουν νέα προτάγματα για την παιδεία και απαιτούνται μέτρα τολμηρά και ριζοσπαστικά, προκειμένου να αντιμετωπισθούν τα συσσωρευμένα προβλήματα και στον κοινωνικό και στον οικονομικό και στον κρατικό, και επίσης στον ατομικό τομέα σε πολλά επίπεδα. Για τούτο καταθέτομε στο παρόν πόνημά μας, μετά από ενδελεχή μελέτη και έντονο προβληματισμό, ένα σύνολο αλληλο-συνδεομένων επιμέρους προτάσεων για την ανασυγκρότηση, την αναμόρφωση και την αναβάθμιση της παρεχομένης αγωγής και εκπαιδεύσεως στους νέους μας στο Νηπιαγωγείο, στο Δημοτικό, στο Γυμνάσιο, στο Λύκειο, και εν μέρει στο Πανεπιστήμιο. Οι προτάσεις μας συνιστούν ένα σώμα πραξιο-κεντρικής εκπαιδευτικής φιλοσοφίας και εκφράζουν μία εναλλακτική εκπαιδευτική πολιτική, καινοτομική και πραγματιστική, ριζικώς διαφορετική από την επί πολλά έτη εφαρμοζόμενη και πολλαπλώς αποτυχημένη παιδαγωγική του α-πράκτου λόγου, ήτοι του θεωρητικο-κεντρικού, λογοκοπικού-λεκτικού, του αφηρημένου λόγου. Η ακολουθούμενη πελατειακή εκπαιδευτική πολιτική, η ισχύουσα θεωρητικο-κεντρική εκπαιδευτική φιλοσοφία, και η εφαρμοζόμενη παιδαγωγική του απράκτου λόγου, είναι συνυπεύθυνες για την χρεωκοπία και την υποβάθμιση της χώρας μας και για αυτό πρέπει να ανατραπούν. Πρέπει να εφαρμοσθή μία πραγματιστική, και συνάμα, αναγεννησιακή εκπαιδευτική πολιτική, κατάλληλη και ικανή να συνεισφέρη στην επανάκαμψη της χώρας από την υποβάθμισή της σε πολλούς τομείς, και να συμπράξη στην ανασυγκρότησή της, την ανόρθωσή της και στην αναβάθμισή της. Πρέπει να το αποφασίσωμε: αν δεν επιλύσωμε το πρόβλημα της ποιότητας της παιδείας μας, εάν εφησυχάσωμε και συμβιβασθούμε, θα ματαιοπονούμε, διότι ούτε η οικονομική πολιτική, ούτε η αμυντική πολιτική, ούτε η εξωτερική πολιτική είναι πιο σημαντικές από την εκπαιδευτική πολιτική. Σε τελευταία ανάλυση, κάθε άλλη πολιτική εδράζεται στην πολιτική που εφαρμόζομε στο πεδίον της παιδεία μας: είναι η υποδομή επί της οποίας στηρίζεται η προσωπική ζωή του κάθε ατόμου, και ταυτοχρόνως, αποτελεί το υπόβαθρο επί του οποίου θεμελιώνεται η ατομική, η κοινωνική και η εθνική ευημερία. Αν δεν ανακαινίσωμε και δεν αναβαθμίσομε ουσιωδώς την ποιότητα της παιδείας μας εντός συντόμου χρονικού διαστήματος, τότε τίθεται σε κίνδυνο η οικονομική μας αυτάρκεια, η γεωπολιτική μας υπόσταση, και δυνητικώς, η εθνική μας ύπαρξη. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)ΠαιδαγωγικήΕκπαίδευσηURN:ISBN:978618832464055708
institution Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λάρισας "Κωνσταντίνος Κούμας"
collection Κατάλογος
language gre
topic Παιδαγωγική
Εκπαίδευση
spellingShingle Παιδαγωγική
Εκπαίδευση
Πολυχρονόπουλος, Πάνος Ι.
Νέα προτάγματα για την παιδεία
description Πάνου Ι. Πολυχρονόπουλου, πρώην καθηγητού της Φιλοσοφίας της Παιδείας και της Παιδαγωγικής Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών
format
author Πολυχρονόπουλος, Πάνος Ι.
author_facet Πολυχρονόπουλος, Πάνος Ι.
author_sort Πολυχρονόπουλος, Πάνος Ι.
title Νέα προτάγματα για την παιδεία
title_short Νέα προτάγματα για την παιδεία
title_full Νέα προτάγματα για την παιδεία
title_fullStr Νέα προτάγματα για την παιδεία
title_full_unstemmed Νέα προτάγματα για την παιδεία
title_sort νέα προτάγματα για την παιδεία
publisher Πάνου Ι. Πολυχρονόπουλου
publishDate 2021
work_keys_str_mv AT polychronopoulospanosi neaprotagmatagiatēnpaideia
_version_ 1763730432332922880