Περίληψη: | [...] Είναι κοινός επιστημονικός τόπος ότι η εισαγωγή στην ανώτατη βαθμίδα της εκπαίδευσης αποτελεί εφαλτήριο κοινωνικής ανόδου ή και αναπαραγωγή ταξικών και επαγγελματικών προνομίων. Ακόμη περισσότερο για τα ελληνικά δεδομένα -όπου η μορφωσιολατρεία έχει αποτελέσει κοινό γνώρισμα των πολιτών και μεταφράζεται σε αναμενόμενη κοινωνική καταξίωση, αλλά και σε ελπίδα για ένα καλύτερο μέλλον- η εισαγωγή στα ΑΕΙ έχει αποτελέσει στόχο ζωής για τους νέους και τις οικογένειές τους. [...]
Ιστορικά η ζήτηση για τριτοβάθμια εκπαίδευση ήταν πάντα πολύ ισχυρή στην Ελλάδα και ο ρόλος ενός πανεπιστημιακού πτυχίου είναι πολύ σημαντικός. Για πολλά χρόνια η είσοδος στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση βασίζεται σε πολύ αυστηρά οργανωμένες εθνικές εξετάσεις. Αν και η βασική ιδέα παραμένει η ίδια, έχουν γίνει πολλές και συχνές αλλαγές που αφορούν κυρίως ορισμένες γενικές συνθήκες, αλλά όχι τη γενική ιδέα πίσω από τις εξετάσεις. [...]
Είναι ξεκάθαρο ότι το κυρίαρχο σχήμα συγκρότησης της αγοράς εργασίας διέρχεται μέσα από την "εξαργύρωση" συγκεκριμένων "πιστοποιητικών", τα οποία κρίνονται για τη σχέση τους με την εργασία, την ποιότητά τους, το κύρος τους και φυσικά τα εχέγγυα που προσφέρουν ως προς την ακρίβεια, την αποτελεσματικότητα και την παραγωγικότητα αναφορικά με μια εργασία. [...]
(Από την Εισαγωγή του βιβλίου)
|