Η γλωσσική αγωγή στο νηπιαγωγείο
Στο πρώτο μέρος του βιβλίου δίνονται συνοπτικά στοιχεία που λειτουργούν ως απαραίτητα δεδομένα για την κατανόηση των διδακτικών προτάσεων που ακολουθούν στο δεύτερο μέρος. Εξετάζεται καταρχήν η θέση και η αναγκαιότητα της γλωσσικής αγωγής στο Νηπιαγωγείο, παρουσιάζονται οι ψυχολογικές, κοινωνικές κα...
Κύριος συγγραφέας: | |
---|---|
Μορφή: | |
Γλώσσα: | gre |
Έκδοση: |
Βάνιας
2002
|
Θέματα: |
id |
OAI-LARISA:57293 |
---|---|
spelling |
OAI-LARISA:572932023-09-20T09:10:04ZΗ γλωσσική αγωγή στο νηπιαγωγείοΧατζησαββίδης, ΣωφρόνηςΒάνιας2002greΣτο πρώτο μέρος του βιβλίου δίνονται συνοπτικά στοιχεία που λειτουργούν ως απαραίτητα δεδομένα για την κατανόηση των διδακτικών προτάσεων που ακολουθούν στο δεύτερο μέρος. Εξετάζεται καταρχήν η θέση και η αναγκαιότητα της γλωσσικής αγωγής στο Νηπιαγωγείο, παρουσιάζονται οι ψυχολογικές, κοινωνικές και γλωσσικές προϋποθέσεις των νηπίων και οι προδιαγραφές που θέτουν τα επίσημα κείμενα του Υπουργείου Παιδείας από το 1989 έως και το 2002 -αλλά και επιστημονικά κείμενα- για τη γλωσσική αγωγή στο Νηπιαγωγείο. Στη συνέχεια δίνονται στοιχεία για το είδος και τη λειτουργία των διδακτικών προτάσεων που ακολουθούν. Στο δεύτερο μέρος παρουσιάζονται πέντε τομείς δραστηριοτήτων γλωσσικής αγωγής (προφορικού λόγου, λογοτεχνίας, δομής, ανάγνωσης και γραπτού λόγου) και οι αντίστοιχες διδακτικές δραστηριότητες-πορείες, που λειτουργούν ως δείγματα για το σχεδιασμό διδακτικών δραστηριοτήτων-πορειών γλωσσικής αγωγής. Οι αρχές του σχεδιασμού των δραστηριοτήτων στηρίζονται στη φιλοσοφία και τις αρχές που διέπουν τη "Διδασκαλία της λειτουργικής χρήσης της γλώσσας" (Χαραλαμπόπουλος & Χατζησαββίδης 1997) προσαρμοσμένες για παιδιά προσχολικής ηλικίαςΕκπαίδευση, ΠροσχολικήΓλώσσα και εκπαίδευσηURN:ISBN:960288094557293 |
institution |
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λάρισας "Κωνσταντίνος Κούμας" |
collection |
Κατάλογος |
language |
gre |
topic |
Εκπαίδευση, Προσχολική Γλώσσα και εκπαίδευση |
spellingShingle |
Εκπαίδευση, Προσχολική Γλώσσα και εκπαίδευση Χατζησαββίδης, Σωφρόνης Η γλωσσική αγωγή στο νηπιαγωγείο |
description |
Στο πρώτο μέρος του βιβλίου δίνονται συνοπτικά στοιχεία που λειτουργούν ως απαραίτητα δεδομένα για την κατανόηση των διδακτικών προτάσεων που ακολουθούν στο δεύτερο μέρος. Εξετάζεται καταρχήν η θέση και η αναγκαιότητα της γλωσσικής αγωγής στο Νηπιαγωγείο, παρουσιάζονται οι ψυχολογικές, κοινωνικές και γλωσσικές προϋποθέσεις των νηπίων και οι προδιαγραφές που θέτουν τα επίσημα κείμενα του Υπουργείου Παιδείας από το 1989 έως και το 2002 -αλλά και επιστημονικά κείμενα- για τη γλωσσική αγωγή στο Νηπιαγωγείο. Στη συνέχεια δίνονται στοιχεία για το είδος και τη λειτουργία των διδακτικών προτάσεων που ακολουθούν.
Στο δεύτερο μέρος παρουσιάζονται πέντε τομείς δραστηριοτήτων γλωσσικής αγωγής (προφορικού λόγου, λογοτεχνίας, δομής, ανάγνωσης και γραπτού λόγου) και οι αντίστοιχες διδακτικές δραστηριότητες-πορείες, που λειτουργούν ως δείγματα για το σχεδιασμό διδακτικών δραστηριοτήτων-πορειών γλωσσικής αγωγής.
Οι αρχές του σχεδιασμού των δραστηριοτήτων στηρίζονται στη φιλοσοφία και τις αρχές που διέπουν τη "Διδασκαλία της λειτουργικής χρήσης της γλώσσας" (Χαραλαμπόπουλος & Χατζησαββίδης 1997) προσαρμοσμένες για παιδιά προσχολικής ηλικίας |
format |
|
author |
Χατζησαββίδης, Σωφρόνης |
author_facet |
Χατζησαββίδης, Σωφρόνης |
author_sort |
Χατζησαββίδης, Σωφρόνης |
title |
Η γλωσσική αγωγή στο νηπιαγωγείο |
title_short |
Η γλωσσική αγωγή στο νηπιαγωγείο |
title_full |
Η γλωσσική αγωγή στο νηπιαγωγείο |
title_fullStr |
Η γλωσσική αγωγή στο νηπιαγωγείο |
title_full_unstemmed |
Η γλωσσική αγωγή στο νηπιαγωγείο |
title_sort |
η γλωσσική αγωγή στο νηπιαγωγείο |
publisher |
Βάνιας |
publishDate |
2002 |
work_keys_str_mv |
AT chatzēsabbidēssōphronēs ēglōssikēagōgēstonēpiagōgeio |
_version_ |
1777591772274229248 |