Ο Τύρναβος και η περιοχή του στα πρώτα μετά την τουρκική κατάκτηση χρόνια
Ένα πρόσθετο στοιχείο που κατοχυρώνει τις απόψεις μας πως ο Τύρναβος ήταν, κατά την τουρκική κατάκτηση, βυζαντινό πόλισμα μας δίνει ένα πατριαρχικό συνοδικό γράμμα που υπογράφεται από τον Πατριάρχη Νεόφυτο και αποτελεί το φ. 113α του Κώδικα της Μητρόπολης Λάρισας και το φ. 88α του Κώδικα Τρίκκης....
Κύριος συγγραφέας: | |
---|---|
Μορφή: | Άρθρο |
Γλώσσα: | other |
Έκδοση: |
2023
|
Θέματα: | |
Διαθέσιμο Online: | https://dspace.larlib.gr/handle/123456789/1575 |
Περίληψη: | Ένα πρόσθετο στοιχείο που κατοχυρώνει τις απόψεις μας πως ο Τύρναβος
ήταν, κατά την τουρκική κατάκτηση, βυζαντινό πόλισμα μας δίνει ένα πατριαρχικό
συνοδικό γράμμα που υπογράφεται από τον Πατριάρχη Νεόφυτο και αποτελεί το
φ. 113α του Κώδικα της Μητρόπολης Λάρισας και το φ. 88α του Κώδικα Τρίκκης.
Είναι του 1739 και αφορά την επανίδρυση της επισκοπής Τρίκκης…
Σχεδόν σύγχρονα με το «επικυρωτικό γράμμα» του πατριάρχη Ιερεμία του Α’ 1
που παρουσιάζουμε (αρχαιότερο κατά ένα χρόνο περίπου), σώζονται στο σκευοφυλάκειο της Μονής Δουσίκου, δύο πατριαρχικά έγγραφα πάλι του Ιερεμία του Α' που δόθηκαν για την ίδια αιτία στον Μητροπολίτη Λάρισας τον άγιο Βησσαρίωνα αμέσως με την εκλογή του στο θρόνο της Λάρισας (1627)… Βλέπουμε λοιπόν την ύπαρξη του Τυρνάβου στα τελευταία χρόνια του Βυζαντίου και στα πρώτα «της αιχμαλωσίας και της δουλείας... μήπω πολιτείαν αλλά ευτελές τι χωρίον εν τω τότε είναι...» που όμως είχε χριστιανικό πληθυσμό με ιερείς και ιερομονάχους και «αυτόθι καλλιστεύοντες και χρησιμεύοντες χριστιανούς». |
---|