Η Ωδή εις Μούσας του Α. Κάλβου. Πηγές και Επιδράσεις

Σκοπός αυτού του άρθρου είναι να εντοπίσει τα πιθανά πρότυπα της ωδής Εις Μούσας από την αρχαία ελληνική λογοτεχνία και μυθολογία, να ερευνήσει τη σημασία τους, να εξετάσει πώς μεταπλάθονται στην ωδή, και τέλος να δώσει τη «σημαντική» της ωδής μέσα από τα πρότυπα αυτά. Δε θα πρέπει να ξεχνάμε ότ...

Πλήρης περιγραφή

Λεπτομέρειες βιβλιογραφικής εγγραφής
Κύριος συγγραφέας: Περυσινάκης, Ι. Ν.
Μορφή: Άρθρο
Γλώσσα:other
Έκδοση: 2023
Θέματα:
Διαθέσιμο Online:https://dspace.larlib.gr/handle/123456789/1637
Περιγραφή
Περίληψη:Σκοπός αυτού του άρθρου είναι να εντοπίσει τα πιθανά πρότυπα της ωδής Εις Μούσας από την αρχαία ελληνική λογοτεχνία και μυθολογία, να ερευνήσει τη σημασία τους, να εξετάσει πώς μεταπλάθονται στην ωδή, και τέλος να δώσει τη «σημαντική» της ωδής μέσα από τα πρότυπα αυτά. Δε θα πρέπει να ξεχνάμε ότι η ωδή είναι ένας ύμνος στις Μούσες. Επομένως ό,τι λέγεται στην ωδή αναφέρεται έμμεσα ή άμεσα στις Μούσες, όχι τόσο ως τις εννέα συγκεκριμένες θεότητες, αλλά κυρίως σε ό,τι εκείνες συμβολίζουν. Έτσι υπάρχει αρχικά η επίκληση προς τις Μούσες (κυριολεκτικά, επίκληση προς τις Χάριτες), η συμπαντική διάσταση των Μουσών και το θέμα της αρμονίας των σφαιρών. Ακολουθούν οι δραστηριότητες των Μουσών, καθώς και η σχέση τους με τον Ορφέα, το Διόνυσο και τον Απόλλωνα μέσα από την ευεργετική επίδρασή τους προς τους ανθρώπους.