Η Ωδή εις Μούσας του Α. Κάλβου. Πηγές και Επιδράσεις

Σκοπός αυτού του άρθρου είναι να εντοπίσει τα πιθανά πρότυπα της ωδής Εις Μούσας από την αρχαία ελληνική λογοτεχνία και μυθολογία, να ερευνήσει τη σημασία τους, να εξετάσει πώς μεταπλάθονται στην ωδή, και τέλος να δώσει τη «σημαντική» της ωδής μέσα από τα πρότυπα αυτά. Δε θα πρέπει να ξεχνάμε ότ...

Ausführliche Beschreibung

Bibliographische Detailangaben
1. Verfasser: Περυσινάκης, Ι. Ν.
Format: Artikel
Sprache:other
Veröffentlicht: 2023
Schlagworte:
Online Zugang:https://dspace.larlib.gr/handle/123456789/1637
Beschreibung
Zusammenfassung:Σκοπός αυτού του άρθρου είναι να εντοπίσει τα πιθανά πρότυπα της ωδής Εις Μούσας από την αρχαία ελληνική λογοτεχνία και μυθολογία, να ερευνήσει τη σημασία τους, να εξετάσει πώς μεταπλάθονται στην ωδή, και τέλος να δώσει τη «σημαντική» της ωδής μέσα από τα πρότυπα αυτά. Δε θα πρέπει να ξεχνάμε ότι η ωδή είναι ένας ύμνος στις Μούσες. Επομένως ό,τι λέγεται στην ωδή αναφέρεται έμμεσα ή άμεσα στις Μούσες, όχι τόσο ως τις εννέα συγκεκριμένες θεότητες, αλλά κυρίως σε ό,τι εκείνες συμβολίζουν. Έτσι υπάρχει αρχικά η επίκληση προς τις Μούσες (κυριολεκτικά, επίκληση προς τις Χάριτες), η συμπαντική διάσταση των Μουσών και το θέμα της αρμονίας των σφαιρών. Ακολουθούν οι δραστηριότητες των Μουσών, καθώς και η σχέση τους με τον Ορφέα, το Διόνυσο και τον Απόλλωνα μέσα από την ευεργετική επίδρασή τους προς τους ανθρώπους.